سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروژه دانشجویی مقاله حرکات کششی قبل از مسابقه یا تمرین در تنیس

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله حرکات کششی قبل از مسابقه یا تمرین در تنیس در word دارای 25 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله حرکات کششی قبل از مسابقه یا تمرین در تنیس در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله حرکات کششی قبل از مسابقه یا تمرین در تنیس در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله حرکات کششی قبل از مسابقه یا تمرین در تنیس در word :

حرکات کششی قبل از مسابقه یا تمرین در تنیس
این حرکات که در ورزش تنیس بسیار مهم و دارای اهمیت زیادی می باشد به قسمت های زیر تقسیم بندی می شود :
• گرم کردن بدن قبل از بازی وسرد کردن بدن بعد از بازی

هر زمان که بازیکنی وارد زمین تنیس می شود و یا تمرینات خود را شروع می کند ،باید 15 تا 20 دقیقه خود را گرم کند .این عمل کار کرد عضلات را افزایش و در صد آسیب آنها را کاهش می دهد و بدن را از لحا ظ فیزیکی و روانی برای فعالیتی که در شرف انجام دادن آن است آماده می سازد.
اولین کاری که هر بازیکن باید انجام دهد افزایش درجه حرارت عضلات قبل از شروع کشیده شدن عضلات است. تا می توانید تمرینات بدنسازی در رابطه با ورزش مورد علاقه خود را انجام دهید: این یک اصل بسیار مهم در برنامه بدنسازی شما است .

• وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات قدام مچ پا

هدف از این حرکت ، کشش و یا کشش بیش از حد ( Overstretch ) مچ پا است.
• وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات خلف مچ پا
هدف از آن ، عضلات خلف مچ پا نباید مانع انعطاف طبیعی مچ باشند. کوتاهی عضلات خلف مچ موجب ازدیاد تنش در عضلات قدام ساق پا گردیده که نهایتا منجر به پویوستیت می گردد.

• وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات قدام ران و زانو
هدف از آن ، افزایش توانایی ورزشکار جهت شروع حرکت پا به طرف جلو بخصوص در مواردی که در وضعیت شروع حرکت پا در پشت تنه قرار دارد.
• وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات خلف زانو و ران(همسترینگ )
هدف: افزایش انعطاف بدن جهت خم شدن تنه به جلو در مفصل ران و نیز جلوگیری از بالا رفتن غیر ضروری پشت. کوتاهی عضلات خلف ران موجب بروز کمر دردهای می گردد.

• وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات خارجی مفصل ران) دور کننده ها(
هدف از آن ، افزایش انعطاف پذیری ران و ایلیوتی بیال باند یا نوار خاصره درشت نئی (نوار تاندونی که از ستیغ استخوان هیپ تا سطح خارجی مفصل زانو امتداد دارد.
• وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات داخلی ران ) نزدیک کننده (
هدف؛افزایش انعطاف پذیری جلوگیری از ضایعات عضلات نزدیک کننده کشاله ران.
• وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات خلف و قدام تنه (عضلات پشت و عضلات شکم)
هدف؛افزایش انعطاف پذیری در خم شدن به طرف جلو.

• وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات خم کننده های طرفی و چرخاننده های تنه
• وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات شانه
هدف افزایش انعطاف پذیری شانه که جهت انجام برخی از رشته ها نظیر تنیس، گلف، شنا ضروری است.
• وضعیتهای مختلف برای کشش عضلات مچ دست

چگونه نیروی خود را در ورزش تنیس به بالاترین حد خود برسانیم؟

در ورزش تنیس یک ضربه آغازین قدرتمند می تواند نتیجه بسیار خوبی را برای شما در مقابل حریفتان در بر داشته باشد . ضربه شدید ( غیر هوازی ) ، حریف شما را در حالت تدافعی قرار می دهد . قدرت در هر فعالیت ورزشی و بخصوص ورزش هایی که در زمین انجام می شود ، مثل تنیس بسیار مهم است .
در ورزش تنیس سه منبع قدرت وجود دارد : راکت ، مکانیزم ضربه ، سیستم عضلانی
برای دستیابی به بالاترین حد قدرت باید بر روی این سه عامل تمرکز کنید .

راکت
راکت نیروهایی را که شما در طول ضربات مکانیکی و سیستم عضلانی مشخص تولید کرده اید ، آزاد می کند اما راکت هم یک منبع نیرو می باشد . یکی از پیشرفتهای اخیر در تکنولوژی راکت افزایش طول آن می باشد . این امر باعث می شود مقدار نیرویی که شما به سر راکت وارد می کنید افزایش یابد . قوس زیاد سر راکت در مسافت بیشتری حرکت می کند و به مفهوم نیروی گشتاوری بیشتر می باشد .
زه یک راکت می تواند در نیروی آن موثر باشد . در زه راکت دو نکته باید در نظر گرفته شود، سفتی زه و اندازه آنها . سفتی کمتر ، قدرت بیشتر را بدنبال دارد . فشار کمتر زه به توپ اجازه می دهد که تماس بیشتری با راکت داشته باشد و ما طبق قوانین مکانیک می دانیم که هر چه زمان نیرویی را که به یک جسم وارد می کنیم طولانی تر شود ، جسم از نیروی بیشتری بهره مند می شود . به همین ترتیب زه های شل تر به راکت اجازه می دهند که در تماس طولانی تر با توپ باشند و می توانید نیروی بیشتری را به توپ وارد کنید . بنابراین اگر شما توان افزوده می خواهید ، نیاز به کاهش فشار زه های راکت دارید .

مکانیزم ضربه
مکانیزم ضربه شامل شکل چرخش ( حرکت قوسی ) سرویس ، فورهند و بک هند می باشند . عقیده بر این است که با دقت بیشتر ، حداکثر سرعت راکت و حداکثر جهش توپ ، افزایش می یابد

حرکت قوسی چرخش سه مرحله دارد : مقدماتی بک سوئینگ حرکت قوسی سرعتی فوروارد سوئینگ و مرحله کاهش سرعت براکینگ .
مرحله مقدماتی باعث کشش ماهیچه های سرعتی در بالاترین حد می شوند. یک اصل فیزیولوژی ماهیچه این است که بیشترین نیرو را در حداکثر طول بافت ماهیچه ای بوجود می آید . این امر در چرخش به عقب بسیار مهم است . ماهیچه ها بیشترین کشش را دارند و راکت بیشترین فاصله را طی کرده است و این حداکثر توان را به شما می دهد .

در مرحله سرعتی ، ماکزیمم سرعت سر راکت تولید می شود. ماهیچه های درگیر شامل : عضلات دو سر ، عضلات بازویی ، عضلات خم کننده آرنج، عضلات شکمی ، عضلات باز کننده زانو . به این دلیل یک برنامه کششی عضلات برای ماهیچه ها در درجه اول قرار دارند . (حرکات کششی قبل از مسابقه و تمرین).

در مرحله کاهش سرعت ، حرکت آرام و متوقف می شود و مفصل را از آسیب دور نگه می دارد . ماهیچه های سرعتی در این مرحله بکار می آیند . طول این جفت ماهیچه باید تقریبا یکسان باشد ( برای مثال قدرت زرد پی پشت زانو باید حداقل 3/2 ماهیچه بازکننده زانو باشد. (

بهترین پیش بینی برای آسیب عضلانی ، عدم توازن در کشش این جفت ماهیچه است . آسیبهای زرد پی پشت زانو اغلب زمانی رخ می دهد که بطور نا متوازن ضعیفتر از عضلات جلوی زانو باشد . جنبه دیگر مکانیزم ضربه مربوط به وضعیت پا می باشد . وضعیت پا در میزان چرخش باسن موثر است و در نتیجه در افزایش توان دارای اهمیت می باشد . علاوه بر موقعیت پا ، پایداری آن نیز مهم است شما نمی توانید ماکزیمم نیرو را روی یک سطح لغزنده یا کفش های لغزنده داشته با شید . از اندازه کفش خود و وضعیت سطح آن اطمینان حاصل کنید .

حرکت سر راکت باید تا جائیکه ممکن است وسیع باشد . وقتی شما به توپ ضربه می زنید ، حرکت راکت شما باید این امر را منعکس کند . در ابتدای مرحله مقدماتی توان شما شروع به افزایش می کند . بسیاری از بازیکنان چرخش و حرکت قوسی خود را در پایان مرحله ( بک سوئینگ ) فقط برای دقت بیشتر متوقف می کنند اما این مسئله قدرت را کاهش می دهد .

سیستم عضلانی
مهمترین عامل در قدرت ، نیروی ماهیچه ای است و برنامه های مختلف تربیتی مثل فعالیت های ورزشی برای افزایش آن صورت می گیرد .
مطالعه این برنامه ها نشان می دهد که تنها عامل مهم پرورش نیروی عضلانی با وزنه است . شما باید بدانید نیرو چیست و چکونه باید آنرا پرورش داد .
نیرو به مفهوم حداکثر نیروی تولید شده در یک انقباض است

. از نظر بیوشیمی نیرو از فسفاته شدن بالای انرژی می آید ، در ماهیچه نیرو از انقباض سریع بافتهای ماهیچه می آید ، بافتهای ماهیچه که بسیار سریع و قوی هستند با پرورش نیرو مند میشوند ، البته شما نمی توانید ماهیچه های بزرگی داشته باشید .

پرورش نیرو نیاز به استفاده از حد اکثر نیرو با حداقل تکرار دارد . برای مثال یک تیم وزنه برداری المپیک ، از حداکثر انقباض در هر تمرین برای بالا بردن نیرو استفاده می کند . آنها این تمرین را چند بار در طول روز تکرار می کنند اما هر بار با حداکثر میزان مقاومت. این نوع تمرین زمان بسیار کمی می خواهد و 3-2 بار در هفته انجام می شود .

وقتی شما راکت را می چرخانید نیروی زیادی را بوجود می آورید و با آن نیرو به توپ ضربه می زنید باید حرکت را آهسته کنید تا آسیبی به مفاصل نرسد . ( مرحله براکینگ) بیشترین صدمات در این مرحله بوجود می آید . فعالیت ورزشی تاثیر زیادی بر روی ماهیچه های سرعتی دارد . همواره باید ماهیچه های مربوط به یک مفصل همزمان پرورش داده شوند .

• عضلات دو سر – سه سر
• عضلات شانه وزیر بغل
• عضلات سینه ای – عضلات لوزی شکل
• عضلات شکمی و پشت
• عضلات چهار گوش – زردپی پشت زانو

در حال حاضر شما اکثر اسرار تنیس قدرتی را دارید . مکانیزم ضربه بعلاوه راکت جدید و ماهیچه شکل گرفته مساوی است با قدرت !!!
وقتی می خواهید در مورد قدرت خود در بازی تصمیم بگیرید همه موارد فوق را در نظر بگیرید .
استاندارد های ورزش قهرمانی (آزمون آمادگی جسمانی)

• ضربان قلب
در شرایط عادی و استراحت با قرار دادن انگشتان سبابه و وسط بر روی یکی از نبض های بدن مانند ناحیه مچ دست و یا شریان گردن در قسمت انتها و تحتانی استخوان فک پائین تعداد ضربان قلب شخص مورد آزمایش را در مدت یک دقیقه می توان شمارش نمود . این عمل را در شرایطی که ورزشکار در اوج شدت تمرین بدنی می باشد تکرار می کنیم .

مشخص کردن تعداد ضربان قلب در حالت استراحت و در شرایط حد اکثر فشار تمرین های جسمانی یکی از روشهای تعیین میزان آمادگی جسمانی افراد می باشد . برای سهولت و در عین حال صحت عمل می توان تعداد ضربان قلب را در 15 ثانیه شمارش کرده و در عدد 4 ضرب نمود . تعداد کمتر ضربان قلب در شرایط استراحت و تمرین بیانگر آمادگی شخص است . واحد اندازه گیری در این آزمون تعداد ضربان قلب در مدت یک دقیقه می باشد .

• ظرفیت حیاتی
تعیین حداکثر اکسیژن مصرفی هنگام تمرین های بدنی در زمان یک دقیقه معیاری است برای سنجش و آمادگی دستگاه تنفس بدن انسان . هر قدر توانائی مصرف اکسیژن بیشتر باشد ، قابلیت انجام و تداوم فعالیت های جسمانی بهتر خواهد بود . برای اندازه گیری مصرف اکسیژن جهت تعیین ظرفیت حیاتی به روش ساده ، از یک دوچرخه ثابت استفاده می شود .

در این آزمون ورزشکار به مدت 5 دقیقه بر روی دوچرخه نشسته و در حد توانائی به رکاب ها فشار آورده و پا می زند . قبلا درجه دوچرخه به مقدار مورد نیاز ثابت می شود . واحد اندازه گیری در این آزمون لیتر در دقیقه است .

• ضخامت چربی
اندازه گیری چربی بدن انسان به روشهای نسبتا مشکل قابل اجرا است ، ولی با توجه به تحقیقات انجام شده مبنی بر اینکه مجموع اندازه های سطحی سه ناحیه مشخص شده بدن نسبت مستقیم با در صد چربی دارد ، لذا با این روش ساده مقایسه لازم بین ورزشکاران مختلف صورت می گیرد .

برای این منظور با استفاده از یک دستگاه کالیپر یا اندازه گیرنده پوست و ناحیه سطحی بدن ، سه قسمت شامل عضله سه سر بازوئی ، ناحیه کتف و ناحیه شکمی را بطور دقیق اندازه می گیریم . مجموع سه اندازه گیری را یادداشت کرده و آن را با اعداد داخل جدول استاندارد مقایسه می کنیم . برای اندازه گیری ناحیه عضله سه سر بازوئی نقطه ای در وسط فاصله بین مفصل آرنج و مفصل شانه مشخص کرده و با دو انگشت شست و سبابه محل فوق را گرفته سپس با کالیپر اندازه گیری می نمائیم .

همین روش در دو ناحیه دیگر نیز صورت می گیرد بطوری که نقطه بعدی یک سانتیمتر یا بیشتر از راس تحتانی استخوان مثلثی شکل کتف و در امتداد یکی از ا ضلاع آن بوده و نقطه سوم در ناحیه شکمی بین ناف و قسمت فوقانی و قدامی استخوان خاصره می باشد . واحد اندازه گیری بر حسب میلیمتر است .
• دوها
دو 45 متر ، بر اساس زمان صرف شده بر حسب ثانیه و دو های 540 متر و 1600 متر بر حسب دقیقه و ثانیه مشخص شده اند . در دو 12 دقیقه مسافت طی شده بر حسب کیلو متر محاسبه می گردد .
• دو 9 +4 متر

با مشخص کردن یک فاصله 9 متری و کشیدن دو پاره خط در ابتدا و انتهای این فاصله دو قطعه چوب کوچک را در یک سو قرار داده و فرد مورد آزمایش در سوی دیگر می ایستد . با فرمان شروع ، ورزشکار می باید با حداکثر سرعت فاصله 9 متر را دویده و با برداشتن یک قطعه چوب آن را به سمت مقابل آورده و حرکت را برای حمل چوب دوم نیز ادامه دهد

. به همین ترتیب فاصله 9 متر تعیین شده را 4 بار با حداکثر سرعت و در حد توانائی خود طی می کند . زمان شروع تا پایان این حرکت بر حسب ثانیه ثبت می گردد.
• دو مار پیچ
در یک مسیر تعیین شده 10 متری ، 4 مانع را با فاصله 3 متر از یک دیگر طوری قرار می دهیم که مانع اول تا چهارم هر کدام به فاصله نیم متر از خط شروع و خط پایان فاصله داشته باشند .

با شروع حرکت ورزشکار مورد آزمایش با حداکثر توان و سرعت خود سعی می کند ابتدا یک بار فاصله 10 متر را بطور رفت و برگشت طی کرده ، سپس با عبور از پشت اولین مانع بطور مارپیچ از میان بقیه مانع ها عبور نماید . در پایان مجددا فاصله 10 متر را بطور رفت و برگشت یک بار دیگر طی کرده و به خط پایان می رسد . زمان صرف شده بر حسب ثانیه ، معیار اندازه گیری این حرکت است .

• پرش طول در جا
پاره خطی روی زمین رسم کرده و شخص مورد آزمایش در پشت آن قرار می گیرد . او می باید در حد توان خود به جلو و بطور طولی پرش نماید . محل فرود پاشنه ها تا پاره خط رسم شده میزان پرش را مشخص می کند . این حرکت در دو نوبت انجام شده و بیشترین طول پرش ثبت می گردد. مقیاس تعیین شده ، پرش طول نسبت به قد شخص در نظر گرفته شده است .

• پرش ارتفاع در جا
ورزشکار مورد نظر در کنار دیواری مدرج ایستاده و یکی از دست های خود را بدون اینکه کف پاهایش از زمین جدا شود بطور کاملا کشیده بالا می برد و محل برخورد انتهای انگشت وسط با دیوار اندازه گیری می شود ، سپس به حالت اولیه برگشته سعی می کند بدون دور خیز ، در حد اکثر توانائی خود بطور عمودی به بالا جهش کرده و انگشت وسط دست خود را به بالاترین نقطه ممکن بزند . اختلاف فاصله دو نقطه بدست آمده ، ارتفاع پرش را به سانتیمتر مشخص می کند . این حرکت در دو نوبت صورت گرفته و بهترین نتیجه درج می گردد.

• پرش جفت دو طرف
قطعه چوب یا مانع کوچکی به طول 50 و به عرض 20 و ارتفاع 10 سانتیمتر بر روی زمین قرار می دهیم . فرد مورد آزمایش می باید با فرمان شروع به مدت یک دقیقه با هر دو پا به دو طرف این مانع پرش نماید . تعداد دفعات پرش های انجام شده در یک دقیقه ، واحد اندازه گیری این آزمون می باشد .

• کشش میله
این آزمون که به حرکت بارفیکس معروف است توانایی بالا کشیدن بدن به کمک دستها و با استفاده از یک میله افقی را مشخص می کند . در هر بار می باید ناحیه چانه تا حد میله بالا آمده و مجددا به حالت اولیه با دستهای کاملا کشیده باز گشت نماید . تعداد دفعات انجام گرفته در حد توانائی هر فرد واحد اندازه گیری در این آزمون محسوب می شود .

• فشار موازی
آزمون فوق با استفاده از دستگاه پارالل که یکی از وسایل مورد استفاده در ورزش ژیمناستیک است به مورد اجرا گذارده می شود . شخص در حالی که دو میله موازی پارالل را در دستهای خود گرفته است ، بطور عمودی و بین دو میله بدون حرکت مستقر می شود . باید توجه داشت که مفاصل آرنج های دو دست کاملا باز و هیچگونه خمیدگی نداشته باشد . با فرمان شروع ، شخص مورد آزمایش ، می باید بدن را کاملا پائین برده و مجددا با فشار به حالت اولیه باز گرداند . با شمارش این حرکت تعداد دفعات انجام شده در حد توانائی ملاک ارزشیابی خواهد بود .

• قدرت پنجه
بوسیله نیرو سنج دستی که در تصویر مشخص شده است ، قدرت پنجه بر حسب کیلو گرم بدست می آ ید . اعداد قید شده در جدول های استاندارد بیانگر نسبت نیروی اعمال شده به نیروسنج بر وزن بدن فرد مورد آ زمایش می باشد .
• توانائی دستها
در حالی که ورزشکار روی نیمکت به پشت خوابیده و کف پاها روی زمین مستقر هستند ، میله وزنه ها را با دست ها گرفته و بر روی سینه می آورد ، سپس با فشار آن را بالا برده بطوری که مفاصل آرنج های هر دو دست کاملا باز شوند . این حرکت می باید تنها در یکبار و در حد اکثر توانائی شخص انجام پذیرد . مقدار وزنه مورد استفاده مقیاس تعیین کننده این آزمون است .

واحد تعیین شده در جدول های استاندارد بر اساس نسبت وزنه قابل حمل بر وزن بدن شخص مورد آزمایش می باشد .
• توانائی پاها
در دستگاه بدنسازی و در قسمت پرس پاها ، وزنه ای انتخاب می شود که شخص مورد آزمایش با فشار پاها تنها یک بار قادر به جابجائی آنها باشد . مقدار وزنه جابجا شده مقیاس این آزمون است . واحد تعیین شده ، نسبت وزنه جابجا شده به وزن بدن شخص می باشد .
• دراز و نشست

در این آزمون ، ورزشکار به پشت دراز کشیده و با فرمان شروع که همزمان با فشار دکمه زمان سنج می باشد ، در حالی که دستهای خود را به پشت سر گذاشته و مفصل زانو را در حد زاویه 90 درجه تا نموده است ، سر را بالا آورده تا حد امکان به پاها نزدیک و مجددا به حالت اولیه باز می گردد . این حرکت در مدت یک دقیقه تکرار شده و تعداد دفعات انجام شده به عنوان مقیاس سنجش ثبت می گردد.

• آزمون پله
جعبه ای مکعب شکل به ارتفاع 40 سانتیمتر یا پله ای با همین ارتفاع انتخاب می کنیم و از شخص مورد آزمایش می خواهیم که بطور متناوب بر روی پله رفته و دوباره پائین بیاید

. حرکت به این ترتیب انجام می گیرد که اول یک پا روی پله قرار گرفته سپس با پای دیگر می باید به بالای جعبه یا پله رفت . پس از اینکه ورزشکار کاملا در روی پله ایستاد مجددا همان پای اول را پائین گذاشته سپس با پای بعدی به حالت اولیه بر می گردد . این بالا و پائین رفتن ها می باید بدون مکث و در زمان 3 دقیقه انجام گیرد . پس از پایان زمان تعیین شده فرد مورد نظر روی پله نشسته و بلافاصله بعد از 10 ثانیه استراحت تعداد ضربان قلب او برای مدت یک ذقیقه محاسبه می شود .

• عکس العمل
خط کشی را از انتها در نقطه صفر نگهداشته و از شخص مورد آزمایش خواسته می شود که انگشت شست و سبابه یکی از دستان خود را در نقطه 50 ( 50 سانتیمتری ) خط کش قرار دهد . در حالی که شخص به خط کش خیره شده است می باید بدون اطلاع قبلی آن را رها کرد . با گرفتن خط کش شماره محل تماس انگشتان ثبت می گردد

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی مقاله در مورد کاراموزی احداث ساختمان فلزی در word

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله در مورد کاراموزی احداث ساختمان فلزی در word دارای 37 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله در مورد کاراموزی احداث ساختمان فلزی در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله در مورد کاراموزی احداث ساختمان فلزی در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله در مورد کاراموزی احداث ساختمان فلزی در word :

کاراموزی احداث ساختمان فلزی

مقدمه :
دگرگونی در نظام آموزش رشته های فنی و مهندسی بسیار با اهمیت بوده و تأثیر شگرفی در ایجاد تحول در نظام صنعتی کشور خواهد داشت، خوشبختانه در عصرکنونی صنعت ساختمان سازی چنان پا به عرصه پیشرفت نهاده است که ساختمان های بسیار مرتفعی با اسکلت های بتونی یا فلزی در طرح ها و متدهای جدید در مدت زمان نه چندان طولانی ساخته و عرضه می شوند.

هرگز نمی توان بر این اصل استوار بود که تنها با قدرت تخیل و تفکر می توان اندیشه ای را تحقق بخشید و همچنین بدون در نظر گرفتن معلومات علمی و تفکر بر پایه علوم و تجربیات گذشتگان اذان داشت که می توان استادکار ماهری شد.
متأسفانه همانگونه که بر همه ما واضح و آشکار است تاکنون مدارس و مراکز فنی و حرفه ای آنقدرها که باید و شاید لازمه یک حرفه خاص است آن را مجهز به فنون عملی و تجربی براساس علوم نوین نکرده و گسترش نداده است تا مانند سایر کشورهای توسعه یافته صنعتی در تمام رشته های فنی دارای کتاب ها و منابع متعددی باشد.

موضوعی که هم اینک در قرن حاضر به درستی مورد حمایت اهل فن واقع می شود استفاده از منابع و مأخذهای ارزنده ای است که با به کارگیری آن در قسمت عملی می توان به تجربیات قابل توجهی نیز دست یافت ما این حرکت شایسته را لازمه آغاز رشد و تعالی در علم و پیوستن علم به عمل نیز می پنداریم.
شک نیست که این امر ما را با کاربردها و واقعیت های یک موضوع علمی خاص بیشتر آشنا کرده و جهت پیشبرد اهداف صنعتی ما را یاری خواهد نمود.
شناخت زمین مورد نظر جهت ساختمان سازی :

اصولا جهت ساختن یک ساختمان باید با زمان بندی مشخص و باتوجه به نقشه های لازم شروع بکار نمود. عموما قبل از هر چیز در ابتدا یک نقشه ساختمانی چه کوچک و چه بزرگ می بایست زمین مورد نظر را دقیقا شناسایی کرد و مقاومت آن را سنجید تا با در نظرگرفتن معیارهای استاندارد بتوان بر مبنای آن محل ستون ها و دیوارها و غیره را مشخص نمود.
در نقطه ای که قرار است ساختمان احداث گردد و نقشه ساختمان به مورد اجرا گذاشته شود زمین از لحاظ مقاومت کمال اهمیت را داراست زیرا یک ساختمان که روی زمین ساخته می شود زمین مورد نظر می بایستی مقاومت فشار مصالح و بارهای وارده را داشته باشد و سطح اتکائی زمین که فنداسیون ساختمان را تشکیل می دهد و فشارهای وارده بر فنداسیون و انتقال نیرو از فنداسیون به زمین تمام اینها از اصول ساختمان سازی می باشد که زمین باید در مقابل این عوامل بتواند تحمل نموده و ساختمان را سرپا نگه دارد و از نشست های احتمالی آن جلوگیری به عمل آورد.
زمین ها درکل دارای انواع مختلفی هستند که در احداث ساختمان بر روی آنها می بایست دقت بیشتری را به خرج داد از جمله زمین هایی که حتما بایستی به آنها دقت کرد تا ساختمان را روی آنها احداث نکرد زمین هایی هستند که توسط خاک ریزی و یا خاک دستی پر شده اند و یا زمین های ماسه ای و یا زمین هایی که مرغوبیت چندانی ندارند مانند زمین های رسی، البته زمین های رسی که خشک و بی آب و فشرده باشند جهت بنا گاهی مورد قبول واقع می شود.

خاک برداری :
نخستین گام جهت احداث ساختمان پیاده کردن نقشه اولیه می باشد به طوری که محل دقیق فنداسیون و ستون ها و دیوارها و عرض فنداسیون ها روی زمین به خوبی مشخص باشند لذا قبل از هر چیز باید زمین مورد نظر را دقیقا بازدید کرده و خاک های اضافی را برداشته و سطح همواری جهت گچ ریزی آماده کنیم ، جهت اجرای فنداسیون وگود برداری بایستی ابتدا کف را نیز تعیین نمود. یعنی اینکه ارتفاع کلیه نقاط مختلف پی را از سطح معلوم کرد که در ساختمان در حال احداث کلیه نقاط پی را باتوجه به سطح خیابان و نقطه BM ( پنج مارک ) تحویلی از طرف کارفرما 0 ,00 * قرار داده و مبنای شروع گود برداری و احداث پی را گذاشته.

همانطورکه در شکل نشان داده شده ، زمین مورد نظر پس از تعیین ابعاد و محل ستون ها و فنداسیون توسط گچ ریزی تعیین شده است و شروع به گود برداری کرده تا به که مورد نظر کف گودبرداری رسیده سپس زمین را رگلاز دستی کرده جهت آماده کردن برای بتن مکر و قالب بندی فنداسیون .
بتن مگر به قطر 10cm ریخته می شودکه دارای سیمان کم می باشد و نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که در هنگام گود برداری از طرف 20 الی25 سانتی متر بیشترگودبرداری شود برای اجرای راحتی کار فنداسیون و قالب بندی استفاده می شود.
عکس شماره 1

عکس شماره 2

قالب بندی :
پس از برداشت خاک سطح پی را کاملا یکدست و صاف می کنیم و شروع به قالب بندی کرده البته قالب بندی انواع مختلفی دارد ولی در احداث پی این ساختمان از قالب بندی آجری استفاده شده است. اصولا این نوع قالب بندی در پی های نقطه ای مورد استفاده قرار می گیرد و با دورگیری فنداسیون توسط قالب آجری قالب بندی را شروع می کنیم.
نحوه اجرای قالب بندی در این پروژه به صورت نواری بوده که جهت قالب بندی دیواره های فنداسیون از قالب چینی آجری استفاده شده است و داخل هرکدام از چشمه های قالب ها توسط خاک محلی « دپو » پرشده سپس آرماتوربندی و . . .

عکس شماره 3

عکس شماره 4

اجرای فنداسیون :
اساسا ساختن فنداسیون زمانی آغاز می شودکه کلیه کارهای پی کنی به اتمام رسیده و عمل قالب بندی را نیز بطور کامل انجام داده باشند.
اصولا اجرای فنداسیون برحسب نوع ساختمان و همچنین مصالح محلی و اقلیمی بسیار متفاوت است ولی چون ساختن فنداسیون از نظر مقاومت بستگی به نوع زمین دارد لذا در زمین های مختلف از فنداسیون هایی که ویژگی ها و مصالح شرایط مختص آن زمین را داراست استفاده می نمایند.

به عنوان مثال ، فنداسیون سازی در زمین های خوب و خشک از لحاظ مرغوب بودن نوع زمین بطوری است که می توان به راحتی از مصالحی نظیر آجر- سنگ- شفته و یا بتون مسلح که به سادگی قابل اجراء هستند استفاده نمود.
• موارد مهم در اجرای فنداسیون ها
در اجرای فنداسیون ها معمولا توصیه می شودکه تمام موارد را در نظرگرفته و سپس اقدام به اجرای فنداسیون مورد نظر نمایند که البته این نکات بصورت آئین نامه ای می تواند جهت یادآوری به این مسائل همیشه مدنظر باشد .
1 . نوع و اندازه فنداسیون بستگی به مقدار بار و نوع زمین دارد.
2 . مقاومت واقعی هر زمین می بایست با آزمایش دقیق انجام پذیرد.
3 . خاک رس خاک خوبی است به شرط آنکه مرطوب نبوده و ضخامت آن در حدود 300 سانتیمتر باشد.
4 . زمین های رسی را بایستی از رطوبت زیاد و یخبندان محافظت نمود.
5 . در فنداسیون هایی که با فرم های پله ایی ساخته می شوند می توان مقدار زیادی مصالح را صرفه جویی کرد.
6 . کف فنداسیون ها می بایست در عمقی قرارگیرد که هوای سرد خارج هیچ تأثیری برآن نگذارد و از خطر یخ زدگی محافظت شود.
7 زمانی فنداسیون مقاومی خواهیم داشت که بتون داخل آن کاملا متراکم شده باشد یعنی اینکه فنداسیون های بتونی به خوبی می بایست ویبره گردد.
8 . چنانچه درکنار ساختمان ساخته شده ایی گود برداری شود باید حتما ساختمان موجود را جهت اطمینان بیشتر با شمع بندی صحیح و اصولی نگاه داشت.

شکل شماره 5

شکل شماره 6

اهمیت فنداسیون در ساختمان فلزی :
نقش فنداسیون در ساختمان اصولا منتقل کردن نیروهای وارده قسمت فوقانی به پایین ترین نقطه ساختمان که همان زمین است می باشد.
به عبارت کلی تر به خاطر اینکه بارهای ایجاد شده در یک ساختمان بطور منظم و یکنواخت به زمین انتقال یابد و از فروپاشی یک ساختمان جلوگیری به عمل آید از فنداسیون ها و شالوده های مسلح که با فولاد همراه می باشند استفاده کرد.

 

مسلح کردن فنداسیون ها :
چون بیشتر نیروها در ساختمان های فلزی توسط ستون های فلزی مستقیما به فنداسیون وارد می شود، لذا نحوه بتون ریزی و قرارگرفتن فولادهای آن بطور صحیح بسیار با اهمیت است.
چرا که بتون ریخته شده در فنداسیون در مقابل نیروهای کشش ضعیف بوده و در محل الیاف کششی ممکن است ترک های متعددی را بوجود آورد به همین جهت برای جلوگیری از ترک برداشتن بتون در محل تارهای کشش از میله گردهای فولادی به شکل مشبک استفاده می کنند.

شناژها :

برای اینکه فنداسیون ها به یکدیگر اتصال کامل داشته باشند و در موقع نشست های احتمالی و یا تکان های ناگهانی هیچ گونه حادثه ای بوجود نیاید فنداسیون ها را به وسیله رابط های بتونی که اصطلاحا شناژ نامیده می شود به یکدیگر متصل می سازنند.
به عبارت دیگر شناژها فنداسیون هایی هستند بصورت نواری که کلیه فنداسیون های تک ستونی به هم مربوط نموده و جنس آن معمولا از بتون مسلح می باشدکه عمدتا جهت ایجاد اطمینان بیشتر و افزایش مقاومت ساختمان در مقابل نیروهای افقی و تکان دهنده از قبیل زلزله و حرکت های ناشی از بادهای تند و غیره می باشد.
1 شناژها در ساختمان عموما برای ارتباط با فنداسیون است تا بتوانند نیروهای وارده را به صورت یکنواخت به زمین منتقل کنند و اجرای شناژ برای جلوگیری از پیچیدگی فنداسیون در اثر بادهای جانبی مثل : زلزله .
2 . شکل گیری مثبت را به صورت مورب شدت خاموت ها و میلگردها با هم به فواصل ( در شناژ 20 تا 25 Cm ) و نزدیک ستون ها فنداسیون ها به اندازه 10 cm انجام می شود.
در عکس های ذیل نمونه بافت شناژها و فنداسیون ها را ملاحظه می کنید :

شکل شماره 7

شکل شماره 8

نکته ای که باید در اجرای میکروها توجه کرد این است که تمامی میلگردها و فنداسیون باید به میکرو دیگر قلاب شوند و انتهای کلیه میلگردهای شناژ یا فنداسیون به صورت قلاب وار بوده است.

طرز قرار گرفتن بولت در فنداسیون و تراز کردن بیس پلت :
ستون های یک ساختمان اسکلت فلزی، نقش انتقال دهنده بارهای وارد شده را به فنداسیون ( به صورت نیروهای فشاری، کششی، برشی یا لنگر خمشی) به عهده دارند. در این میان ، ستون فلزی با صفحه ای فلزی که از یک سو با ستون و از سوی دیگر با بتن درگیر شده است روی فنداسیون قرار می گیرد.

توجه به اینکه ستون فلزی به علت مقاومت بسیار زیاد تنش های بزرگی را تحمل می کند و بتن قابلیت تحمل این تنش ها را ندارد بنابراین صفحه ستون واسطه ای است که ضمن افزایش سطح تماس ستون با پی، سبب می گردد توزیع نیروهای ستون در حد قابل تحمل برای بتن باشد.
کار اتصال صفحه زیر ستونی با بتن به وسیله میله مهار ( بولت Bolt ) صورت می گیرد و برای ایجاد اتصال، انتهای آن را خم می کنیم و مقدار طول بولت را محاسبه تعیین می کند. تعداد بولت ها بسته به نوع کار از دو عدد به بالا تغییر می کند، حداقل قطر این میله های مهاری میلگرد نمره 20 است ، درحالی که صفحه تنها فشار را تحمل می کند، بولت نقش عمده ای ندارد و تنها پایه را در محل خود ثابت نگه می دارد.
نکته مهم هنگام نصب ستون بر روی صفحه تقسیم فشار این است که حتما انتهای ستون سن

گ خورده و صاف باشد تا تمام نقاط مقطع ستون بر روی صفحه بیس پلیت بنشیند و عمل انتقال نیرو به خوبی انجام پذیرد از آنجا که علاوه بر فشار، لنگر نیز بر صفحه زیر ستونی وارد می شود، طول بولت باید به اندازه ای باشدکه کشش وارد شده را تحمل نماید که این امر با محاسبه تعیین خواهد شد.
شکل شماره 9

انواع اتصال ستون به شالوده :
جزئیات اتصال ستون فلزی به شالوده بتنی به نیروی موجود در پای ستون بستگی دارد. در ستون با انتهای مفصلی فقط نیروی فشاری و برشی از ستون به شالوده منتقل می شوند. اگر بخواهیم لنگر خمشی را نیز به شالوده منتقل نماییم، درآن صورت نیاز به طرح اتصال مناسب برای این کار خواهیم داشت که اتصال گیردار خوانده می شود.
روش نصب پیچ های مهاری :
به طورکلی، دو روش برای نصب پیچ های مهاری وجود دارد :
الف . نصب پیچ های مهاری در موقع بتن ریزی شالوده ها :
در این روش، پیچ ها را در محل های تعیین شده قرار می دهند و موقعیت آنها را به وسیله مناسبی تثبیت می کنند؛ سپس اطرافشان را با بتن می پوشانند. روش های گوناگونی برای تثبیت پیچ های مهاری در محل خود وجود دارد که صورت زیر توضیح خواهم داد.
روش اول :
ابتدا به وسیله صفحه ای نازک مشابه با ورق کف ستونی که شابلن یا الگو نامیده می شود. قسمت فوقانی بولت و قسمت پایین را به وسیله نبشی به یکدیگر می بندیم تا مجموعه ای بدون تغییرشکل به دست آید، آنگاه محورهای طولی و عرضی صفحه الگو را با مداد رنگی ( گچ و یا رنگ ) مشخص می کنیم؛ سپس به وسیله ریسمان کار یا دوربیت تئودولیت با میخ های کنترل محورکلی فنداسیون را در جهت های طولی و عرضی به دست می آوریم و به کمک شخصی با تجربه در

موقعیت مناسب آن قرار می دهیم. ( محور طولی و عرضی صفحه شابلن بر محور طولی و عرضی کلی فنداسیون منطبق می شود و در ارتفاع صحیح و به صورت کاملا تراز نصب می گردد ). سپس به وسیله قطعات آرماتور آن را به میلگردهای شبکه آرماتور فنداسیون یا به قطعات ورقی ( که در بتن قرار داده اند ) جوش ( مونتاژ ) داده می شود ،

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی مقاله بررسی پرخاشگری و هیجان خواهی نوجوانان و جو

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله بررسی پرخاشگری و هیجان خواهی نوجوانان و جوانان بعد از تماشای مسابقات فوتبال در word دارای 60 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله بررسی پرخاشگری و هیجان خواهی نوجوانان و جوانان بعد از تماشای مسابقات فوتبال در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله بررسی پرخاشگری و هیجان خواهی نوجوانان و جوانان بعد از تماشای مسابقات فوتبال در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله بررسی پرخاشگری و هیجان خواهی نوجوانان و جوانان بعد از تماشای مسابقات فوتبال در word :

چکیده :
هدف از این تحقیق بررسی پرخاشگری و هیجان خواهی نوجوانان و جوانان اصفهان بعد از تماشای مسابقات فوتبال بین دو تیم فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن اصفهان در لیگ برتر سال 82-81 بود.

بدین منظور 180 نفر از تماشاگران و غیر تماشاگران را در سه گروه مساوی که هر یک از اعضاء شانس مساوی داشتند انتخاب گردید. 60 نفر از میان طرفداران تیم فولاد مبارکه سپاهان و 60 نفر از میان طرفداران تیم ذوب آهن اصفهان به روش نمونه گیری تصادفی ساده و 60 نفر از میان نوجوانان و جوانان شهر اصفهان که به تماشای فوتبال نپرداخته بودند به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله انتخاب شدندو پرسشنامه های دموگرافیک (جمعیت شناختی)، پرخاشگری آیزنک ومقیاس 40 سوالی هیجان خواهی زاکرمن (فرم پنجم) در مورد آنها اجرا

گردید . ضریب پایایی پرسشنامه پرخاشگری آیزنک و مقیاس هیجان خواهی زاکرمن از روش دو نیمه کردن به ترتیب 78/0 و 79/0 محاسبه گردید .در رابطه با فرضیه های تحقیق نتایج تحلیل تمایزات و آزمون Tبین دو گروه تماشاگر و غیر تماشاگر نشان داد که تفاوت معنا داری بین میزان پرخاشگری دو گروه وجود دارد و همچنین نتایج نشان داد که تفاوت بین میزان

هیجان خواهی دو گروه وجود دارد ولی معنی دار نیست . همینطور تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) بین سه گروه طرفداران تیم بازنده و طرفداران تیم برنده و غیر تماشاگران نشان داد اختلاف بین میانگین نمرات ، پرخاشگری در سطح 01/0 معنادار بود و با اطمینان 99 درصد میزان پرخاشگری در گروه بازنده بیشتر از گروه برنده و غیر تماشاگر بوده است ( 039/5 = F) و اختلاف بین میانگین نمرات هیجان خواهی در سطح 05/0 معنا دار بود و با اطمینان 95 درصد هیجان خواهی در گروه برنده بیشتر از گروه بازنده و غیر تماشاگر بوده است (‌289/3= F).

ABSTRACT

the obgective of this reserch progect was to compare the level of aggression and sensation seeking in football spectators in three grouos of the supporters of the winning team supporters ,loosing team ,and non-spectators, using cansal comparative method .
the brief verified demographic questionnaire, Eysenck aggression questionnaire and sensation seeking scaie (sss),form 5 of Marvin Zuckerman this research progect.
the validity coefficient of the aggression and sensation seeking questionnaire was appraised 0.78and 0.79respectively empolloying the halving method by the investigator.

the research hypotheses included the assumption that there is a difference between the level of aggression and sensation seeking between the adolescents and youth who are spectators of football games and non-spectators. the level of aggression in supporters of the loosing lean is mor than the level of aggression amongst the supporters of the winning team.the level of sensation seeking was higher in the supporters of the winning teamthan amongst the supporters of the loosing team.

To compare the paired discrepancy amongst the groups, the SPSS computer software was employed.
Findings of this progect, based on the analysis of the discrimintion between the two grouos showed that the discripancy between the two groups is significant. the level of aggression is higher in spectator group compared with the non-spectators .
Also the observed T (6.28) is higher than the table’s T at the level of P< 0.01.

Regarding the sensation seeking ,the difference between the two groups was not significant and in observed T (1.60) was less or epual to the table’s T at the level of 0.05.
The findings showed that the discrepancy between the meanscore of aggression ,regarding the observed F (5.039) at the level of 0.01 (0.008) is significant and the level of aggression was higher in the supporters of the loosing team compared with supporters of the winning team or the non-spectators .the difference between the mean scors of sensation seeking with the observed F (3.289) at the level of 0.05 (0.40) was significant and the level of sensation seeking was higher in the supporters of the winning team compared with supporters of the loosing team or the non-spectoators.

مقدمه :
هیجانها در فعالیت انسانی بویژه ورزش نقش اساسی دارند و به زندگی کمال می بخشد اگر بیش از حد در یک فرد جمع شود باعث بروز رفتارهای غیر منطقی خواهد شد .هیجان خواهی[1] تنوع جویی در احساسات و تجارب از نیازهای آدمی است چنانچه بعضیها خطر می کنند تا به چنین تجربه هایی دست یابند (اتکینسون[2] و همکاران(1980)، ترجمه براهنی ، 1370) .

درتعریف پرخاشگری نظریات متفاوتی مطرح شده است .کریمی رفتاری که هدف آن صدمه زدن به خود یادیگری باشدا پرخاشگری[3]معرفی می نماید و یک رفتار آسیب زا را در صورتی پرخاشگری می داند که از روی قصد وعمد به منظور صدمه زدن به دیگری یا خود انجام گرفته باشد (کریمی 1380) . وکارشناسان به انواع متفاوتی از پرخاشگری معتقدندکه بارون [4] از پرخاشگری خصمانه[5] و پرخاشگری وسیله ای[6] سخن به میان آورده است . پرخاشگری خصمانه زمانی است که قصد اصلی رفتار، صدمه زدن به بازیکن دیگر است . این نوع پرخاشگری با خشم همراه است و اساسا شخص می خواهد دیگری را در رنج ببیند ولی پرخاشگری وسیله ای ممکن است رفتار به طور روشن موجب صدمه شود ، اما قصد شخص دستیابی به هدف متفاوت مثل بدست آوردن امتیاز است (بارون ،1992) .

پرخاشگری در مردان وزنان وفرهنگها متفاوت است، تحقیقات نشان داده است که پسرها پرخاشگرتر از دخترها هستند واین تفاوت در غالب فرهنگ ها و تقریبا در همه سنین و نیز در غالب حیوانات دیده می شود بطور کلی پسرها بیشتر از دخترها پرخاشگری بدنی و لفظی از خود نشان میدهند و پرخاشگری بخشی از قالب رفتاری مردانه آنهاست.
همچنین رفتار پرخاشگرانه با ترشحات داخلی بدن و وضعیت اقتصادی درارتباط است چنانچه آرچر[7] در یک مطالعه ای رابطه مثبتی بین سطح تستوسترون مردان و سطح پرخاشگری آنان مشاهده کرده است و این حالت درمردان دارای اوضاع اقتصادی –اجتماعی پایین بیشتر مشهود بوده است ودیده شده است که سطح بالای تستو سترون[8] ، پرخاشگری را بین زنان افزایش می دهد ( به نقل از کارلسون[9]1999 ، ترجمه پژوهان، 1370).

روانشناسان ورزش تئوریهای غریزه[10] ، تئوری یادگیری اجتماعی[11] و فرضیه پرخاشگری ناکامی[12] F.A.H را در تبیین رفتار پرخاشگری مهم تلقی کرده اند . چنانچه فروید[13] و لورنز[14] 1966 معتقدند که پرخاشگری به عنوان یک نیروی نهفته در انسان دارای حالت هیدرولیکی است ،یعنی به تدریج در شخص متراکم و فشرده می شود تا اینکه انسان نیاز به تخلیه پیدا می کند . آنها معتقد به ذاتی بودن پرخاشگری هستند.

بندورا[15] (‌1973) از پیروان مکتب یادگیری معتقد است پرخاشگری همانند دیگر رفتارهای اجتماعی به وسیله تقلید وتقویت آموخته می شود در حالیکه دالارد[16] و همکارانش ( 1939) ناکامی را علت پرخاشگری میدانند. انها بر این باورند که اگر چه ما دارای یک سائق پرخاشگرانه فطری هستیم، اما رفتار پرخاشگرانه بوسیله ناکامی از قوه به فعل تبدیل می شود، یعنی وقتی که ناکام شدیم با رفتار پرخاشگرانه واکنش نشان می دهیم چنانچه تحقیقات بکر[17] و همکارانش موئید همین موضوع است انها دریافتند زمانی که یک تیم در حال

شکست خوردن است احتمال پاسخ پرخاشگرانه به موقعیت ناکامی افزایش می یابد همچنین برکویتز[18] نسخه سفسطه گرایانه فرضیه پرخاشگری ناکامی را ارائه داد وی فرض کرد که ناکامی منجر به خشم می شود وخشم مستقیماً منجر به پرخاشگری حال اگر ناکامی غیر قابل انتظار و غیر منصفانه تلقی شود، خشم بیشتری را برمی انگیزاند و خشم ممکن است منجر به پرخاشگری شود زیرا ما نمی توانیم فرایندهای ذهنی بالاتری (تفکر ) را به کار گیریم پس اگر خشم به اندازه کافی شدید یا اگر به دلایلی قادر به تفکر منطقی در آن لحظه نباشیم ممکن است پاسخ پرخاشگرانه را به همراه

داشته باشد (بکر،1990؛وبرکوتیز،1993) . ایندد و راسل[19] پرخاشگری را آزار همراه با نفرت به صورت فیزیکی کلامی یا رفتار فردی علیه فرد دیگر می‌دانند (ایندد وراسل،1979) . تات کو[20]‌بیشتر، رقابتهای قهرمانی به جنگ تبدیل شده است (تاتکو،1986) . مشروبخواری ازیک سو و خشونت بازی فوتبال ازسوی دیگر بدون تاثیر در پرخاشگری تماشاگران نیست اما نباید این عوامل را برجسته و تعیین کننده دانست ( ویلیا مز[21] و همکاران ، 2000 ، ترجمه افشار ، 1379) .

اوباشیگری[22] در بستر فوتبال پدیده ای جدید و نشأت گرفته از تاثیر فرهنگی «بورژوایی شدن» و « جهانی شدن » فوتبال در جوانان و نوجوانان بیکار قشر تحتانی طبقه کارگر است همچنین روزنامه ها نیز می توانند در بروز پرخاشگری وهیجان خواهی سهیم باشند . استفاده روزنامه ها از عنوانهایی مانند فوتبال به جنگ می رود ، اعلام جنگ با اوباش ، جنگ

دادگاهها با اراذل و جنگ اشرار درورزشگاهها و غیره … نقش مستقیمی در افزایش پرخاشگری می تواند داشته باشد و خشونت از بعد روانی یکی از هیجانات انسانی است که انسان صنعتی برای پایین آوردن هیجانات خود از جهتی رو به ورزش آورده است . تجمعات بعد از فوتبال ازنظر جامعه شناختی انبوه خلق است و انسان وقتی در انبوه خلق قرارمی گیرد تلقین، عدم مجازات ، پذیرش ، تحریک پذیری و احساس شکست ناپذیری او بالا می رود . همچنین خواسته های جوانان پرخاشگراز این نظر سیاسی نیست چون آنها نمی خواهند حکومت را تغییر دهند و بر سر قدرت بنشینند آنها صرفا دنبال این هستند که مطابق سلیقه های خود زندگی کنند. همچنین عکس العمل جوانان پس از مسابقه فوتبال نمونه کوچکی از نگرش

کلی جامعه است و می توان آنرا اعتراض مسالمت آمیز از طریق شادی تلقی کرد. و آنچه در ورزش پس از مسابقات فوتبال اتفاق می افتد مثل یک کوه یخ شناوری است که بخش اعظم آن پنهان است ضمن اینکه ورزش را باید یک پدیده بین رشته ای دانست که دارای ابعاد اجتماعی ،سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی ، روانی و… می باشد. برای جلوگیری از اینگونه رفتارها بایستی فرصتهای تخلیه هیجانی برای افراد نه به صورت مصنوعی بلکه به صورت طبیعی از بدو تولد بوجود آوریم وبه این نکته توجه نمود که تجمعات بعداز مسابقات فوتبال و درگیریها توسط جوانان تنها فرصتهایی است برای طرح اعتراضات اجتماعی و سایر انواع اعتراضات و صرفاً با پایان یافتن مسابقات هم پایان نمی یابد و باید به همکاری بین بخشی توجه

بیشتری نمود و دولت سهمی از تقصیرات جوانان پرخاشگر را بپذیرد، پدر و مادر، مدارس ، دانشگاهها و … باید بپذیرند که بچه ها نمی دانندبه چه مقدار و اندازه شادی کنند و در آموزش آنها کوتاهی صورت گرفته است . یکی از علل بروز پرخاشگری و تخریب اموال عمومی یا (وندالیسم )[23] «همنشینی افتراقی » است که ساختار مشخصی ندارد و در رفتار جمعی رخ می دهد و این نوع رفتارها معمولا زود ایجاد می‌شود و زود هم ممکن است ازبین برود و تابع هنجارهای گروه نیست . همچنانکه در بازی ایران و استرالیا دیدیم که مردم جمع شدند و

شادی کردند و این در خاطره جمعی مردم حک شد و مردم فهمیدند اگر در حجم عظیمی بیرون بیایند قادر خواهند بود هیجانات خود را به صورت فعالانه تخلیه کنند و با برخوردهای همیشگی روبرو نشوند یا در حد محدودی روبروشوند (تیلور[24]به نقل از دانینگ[25]،2001؛جعفری مقدم،1381؛عشایری،1380؛افشنگ،1380؛صباغ پور،1380؛باوند،1380؛احمدی،1380؛افروز،1380؛بشیریه،1380؛صدیق سروستانی،1380؛محسنی تبریزی،1380؛و پیران،1380).
تماشاگران می توانند باعث حساسیت ، جذابیت ،کاهش ویاافزایش انگیزش دربازیکنان ‌گردند و ثابت شده است که وجود تماشاگران یا ناظران ، عملکرد فرد را بطور معنی داری تحت تاثیر قرار می دهد ( ارونسون[26] 1975، ترجمه شکر کن ،‌1370).

لفکوتیز[27] و همکارانش در سال دریافتند که 1973 تمایل دختران به نگاه کردن ورزشهای تیمی هماهنگ مثل فوتبال و هاکی با رفتار پرخاشگرانه آنها در کلاس سوم هماهنگی داشته است ( به نقل از آهولا[28] و همکاران ، 1986 ترجمه فلاحی 1372) .

تومسا[29] ( 1982) فردیکه شاهد اعمال خشن ورزشی بوده و سپس بوسیله عاملی عصبانی یا ناکام شده بیشتر از فردی عصبانی می شود که شاهد این اعمال نبوده است همچنین تماشای ورزشهای خشن تیمی، احتمال اینکه احساس پرخاشگرانه را در فرد افزایش دهد زیاد است ولی بطور اتوماتیک منجر به اعمال پرخاشگرانه نمی شود (به نقل از آهولا و همکاران ، 1986 ترجمه فلاحی ، 1372 )‌.

نحوه رهبری و رفتار مربی در طول بازی بر روی رفتار تماشاگران بسیار مؤثرا ست (کلاکمن[30] ، 1960 به نقل از رحیمی 1380). میزان خشونت و پرخاشگری در تماشاگرانی که پس ازمسابقه استادیوم را ترک می کردند نسبت به افرادی که در استادیوم حضور نداشتند و یا تازه وارد شده بودند بسیار بالا بود(گلاشتاین و آرمز[31] 1971) . همچنین جوان بودن تماشاگران ، نحوه قضاوت ، نوع مسابقه، مصرف مشروبات الکلی ، رقابت ، ازدحام جمعیت ، وقت تلف شده و نتیجه بازی عوامل مرتبط با رفتار پرخاشگرانه در تماشاگران است ( کاوانوگ وسیلوا[32] ، 1980 ).

عوامل فیزیکی مثل گرما و سرما ، سر وصدا ، ازدحام جمعیت ، تفسیر بازی در بین تماشاگران ،‌مصرف مشروبات الکلی و حضور تماشاگران رقیب با اختلافات قبلی موجب افزایش رفتار پرخاشگرانه در بین تماشاگران مشود( مارک[33] و همکاران ، 1983) . همچنین طرفداری متعصبانه باعث ایجاد اختلال و آشوب در بین تماشاگران می شود (هستورف و کانتریل[34]، 1968به نقل ازماری برد،ترجمه مرتضوی 1370). در دامنه سنی15 تا 19 سال مردان و طبقه اجتماعی و اقتصادی پایین جامعه اغلب آشوبگری دیده می‌شود (دنیس هاول[35] 1968، به نقل ا‌ز ملک پور، 1380). نارضایتی از نقص تاسیسات قدیمی، امکانات کم ، مستی تماشاگران و مدیریت ضعیف از علل بروز رفتار پرخاشگرانه در میادین ورزشی است ( تیلور،1991 ؛ ملک پور1379).

اهداف پژوهش
1-هدف اصلی
1-1- تعیین میزان پرخاشگری نوجوانان و جوانان پس از تماشای فوتبال است.
1-2-تعیین میزان هیجان خواهی نوجوانان و جوانان پس از تماشای فوتبال است .
2 هدف فرعی
2-1-مقایسه میزان پرخاشگری تماشاگران طرفدار تیم بازنده با میزان پرخاشگری تماشاگران طرفدار تیم برنده است .
2-2- مقایسه میزان هیجان خواهی تماشاگران طرفدار تیم برنده با میزان هیجان خواهی تماشاگران طرفدار تیم بازنده است .

فرضیه ها :
1- بین میزان پرخاشگری نوجوانان و جوانانی که به تماشای فوتبال می پردازند بامیزان پرخاشگری نوجوانان و جوانانی که به تماشای فوتبال نپرداخته اندتفاوت وجود دارد .
2- بین میزان هیجان خواهی نوجوانان و جوانانی که به تماشای فوتبال می پردازند با میزان هیجان خواهی نوجوانان و جوانانی که فوتبال را تماشا نمی کنند تفاوت وجود دارد .
3- میزان پرخاشگری تماشاچیان طرفدار تیم بازنده بیشتر از طرفداران تیم برنده است .
4- میزان هیجان خواهی تماشاچیان طرفدار تیم برنده بیشتر از طرفداران تیم بازنده است .

روش تحقیق :
روش تحقیق از نوع علی –مقایسه ای[36] یا پس رویدادی بوده است .

جامعه آماری :
جامعه آماری تحقیق نوجوانان و جوانانی که فوتبال بین دو تیم فولاد مبارکه سپاهان و ذوب آهن اصفهان را در هفته نهم مسابقات لیگ برتر ( دور رفت ) سال 82-81 در ورزشگاه فولاد شهر روز جمعه دی ماه سال 1381 تماشا نموده اند و نوجوانان و جوانان شهر اصفهان که به تماشای فوتبال نپرداخته اند بود .

روش نمونه گیری و حجم نمونه :
تعداد 180 نفر از جامعه مورد مطالعه با استفاده از روشهای نمونه گیری در سه گروه مساوی که هر یک از اعضا جامعه شانس مساوی جهت انتخاب شدن داشتند در سه گروه 60 نفره انتخاب شدند . 60 نفر از میان طرفداران تیم فولاد مبارکه سپاهان و تعداد 60 نفر از میان طرفداران تیم ذوب آهن اصفهان به روش نمونه گیری تصادفی ساده[37] و تعداد 60 نفر از میان نوجوانان و جوانان شهر اصفهان که به تماشای فوتبال نپرداخته اند به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای[38] انتخاب شدند .

ابزار تحقیق:
الف : پرسشنامه جمعیت شناختی : پرسشنامه ای محقق ساخته ، شامل سوالاتی درباره سن ، شغل ، میزان در آمد ، تحصیلات ، شغل پدر و مادر ، تعداد اعضای خانواده ، فرزند چندم خانواده و میزان تحصیلات والدین تماشاگران و غیر تماشاگران فوتبال بود .
ب: پرسشنامه پرخاشگری آیزنک : این پرسشنامه توسط آیزنک[39] در سال 1963 تهیه گردیده است . در مواردی به دلیل عدم تطابق با فرهنگ و قابل فهم نبودن جامعه آماری تغییرات اندکی داده شده است. ضریب اعتبار[40] پرسشنامه پرخاشگری آیرنک توسط محقق از روش دو نیمه کردن [41]78% برآورد گردیده است .
ج: مقیاس هیجان خواهی زاکرمن : از مقیاس هیجان خواهی زاکرمن فرم پنجم[42] استفاده شد . این مقیاس چهار مولفه هیجان زدگی[43] و ماجراجویی[44]، تجربه‌طلبی[45]، گریز از باز داری[46] و ملال پذیری [47]را می‌سنجد که برای هر یک مولفه ها ده ماده آزمون در نظر گرفته شده است. مجموع مواد مقیاس شامل 40 ماده آزمون دو جزیی الف و ب است. ضریب اعتبار مقیاس هیجان خواهی از روش دو نیمه کردن توسط محقق 79% برآورد گردید.

روش تجزیه و تحلیل آماری
در این پژوهش بنا بر فرضیه های مطرح شده از دو سطح آماری ، توصیفی[48] و استنباطی[49] استفاده گردید . در سطح توصیفی از نمودار، درصد، فراوانی و میانگین و در سطح استنباطی جهت آزمون فرضیه های پژوهش از آزمون T مستقل با حجم نامساوی و تحلیل تمایزات[50] بین دوگروه تماشاگر و غیر تماشاگر با توجه به متغیرهای پیش بینی کننده و از تحلیل واریانس چند متغیری[51] (مانوا) بین سه گروه بازنده[52] ، برنده[53] و غیر تماشاگر و از آزمون تعقیبی بن فرنی[54] یا دان[55] به منظور مقایسه زوجی اختلاف بین میانگینهای سه گروه در پژوهش استفاده شد و تمام تحلیلهای فوق با استفاده از نرم افزار کامپیوتری SPSSانجام شده است

یافته های دموگرافیک نمونه‌های مورد مطالعه در جدول (1) آرایه گردیده است .

جدول (1) توزیع نمونه های آماری بر حسب مقطع تحصیلی،وضعیت اقتصادی و سن
شاخص آماری
تحصیلات تعداد درصد
ابتدایی 20 1/11
راهنمایی 23 7/12
متوسط 62 4/34
عالی 75 6/41
جمع 180 100

جدول شماره (1) نشان داد که 1/11 درصد در مقطع تحصیلی ابتدایی ، 7/12 درصد در مقطع راهنمایی ، 4/34 درصد در مقطع متوسط و 6/41 درصد دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی بو دند و همچنین 2/12 درصد دارای وضعیت اقتصادی ضعیف ،8/63 درصد دارای وضعیت اقتصادی متوسط و9/23درصد دارای وضعیت اقتصادی بالا بودند و 2/7درصد در گروه سنی زیر 15سال ، 2/42 درصد در گروه سنی 15 تا 20 سال و 5/50 درصد در گروه سنی بالای 20 سال قرار داشتند.

یافته های اصلی تحقیق:
یافته های اصلی تحقیق در جداول (2) و (3) نشان داده شده است .

جدول (2) معنی داربودن تمایزات بین دو گروه تماشاگر و غیر تماشاگر
شاخص آماری
متغیرها ضریب لاندای ویلکز F معنی داری
پرخاشگری 818/0 5/39 ¬… /0
هیجان خواهی 986/0 58/2 110/0
مولفه های هیجان خواهی گریز از باز داری 967/0 05/6 015/0
ملال پذیری 893/0 28/21 ¬ … /0
ماجرا جویی 982/0 81/13 ¬ … /0
تجربه طلبی 956/0 22/8 ¬ 005 /0
الف : یافته های مرتبط با فرضیه ها (1) و(2)
نتایج جدول (4 )نشان داد که تفاوت بین دو گروه تماشاگر و غیر تماشاگر با توجه به متغیرهای پیش بینی کننده پرخاشگری و مولفه های هیجان خواهی (ملال پذیری و ماجراجویی ) معنی دار بوده است . یعنی پرخاشگری در گروه تماشاگر بیشتر از گروه غیر تماشاگر بوده است . بنابراین فرضیه اول تحقیق مورد تایید قرار گرفت . همچنین با توجه به یافته های جدول (4) تفاوت بین دو گروه تماشاگرو غیر تماشاگر با توجه به متغیر پیش بینی کننده هیجان خواهی تفاوت وجود دارد ولی معنی دار نبود یعنی هیجان خواهی در گروه تماشاگر بیشتر از گروه غیر تماشاگر بود ولی معنی دار نبود. بنابراین فرضیه دوم تحقیق مورد تایید قرار نگرفت.

ب: مولفه های هیجان خواهی در دو گروه تماشاگر و غیر تماشاگر
جدول (4) نشان داد که تفاوت بین دو گروه تماشاگر و غیر تماشاگر با توجه به متغیرهای ملال پذیری و ماجراجویی معنی دار بود . یعنی ملال پذیری و ماجراجویی در گروه تماشاگر بیشتر از گروه غیر تماشاگر است .

جدول (5) تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا)
متغیر مستقل متغیر وابسته F سطح معنا داری میزان تفاوت توان آماری
گروه پرخاشگری هیجان خواهی 039/5
289/3 **008/0
*040/0 065/0
043/0 810/0
617/0
تحصیلات پرخاشگری هیجان خواهی 913/0
104/8 436/0
**000/0 019/0
144/0 247/0
990/0
وضعیت اقتصادی پرخاشگری هیجان خواهی 577/2
342/11 079/0
**000/0 034/0
135/0 508/0
992/0
سن پرخاشگری هیجان خواهی 216/7
418/4 **001/0
*014/0 091/0
057/0 930/0
753/0
** اختلاف در سطح 01/0 معنی دار است.
* اختلاف در سطح 05/0 معنی دار است .

الف : یافته های مرتبط با فرضیه های (3) و ( 4)

1- با توجه به Fمشاهده شده (039/5) پرخاشگری در سطح 01/0 P(008/0) معنا دار است. یعنی پرخاشگری در طرفداران تیم با زنده بیشتر از طرفدران تیم برنده و غیر تماشاگر بوده است . بنابراین فرضیه سوم مورد تایید قرار گرفت .
2- با توجه به Fمشاهده شده (289/3) هیجان خواهی در سطح 05/0 P(040/0 ) معنادار بوده است . یعنی هیجان خواهی در گروه برنده بیشتراز گروه غیر تماشاگر وبازنده بوده است . بنابراین فرضیه چهارم تحقیق مورد تایید قرار گرفت .
ب: یافته های دیگر
1- باتوجه بهFمشاهده شده (104/8) هیجان خواهی در سطح 01/0 P(000/0) با توجه به سطح تحصیلات گروه ها معنا دار بوده بعنی میزان هیجان خواهی در گروههای با سطح تحصیلات متوسطه و عالی بیشتر از گروههای با سطح تحصیلات ابتدایی و راهنمایی بود .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی تحقیق حکومت های حزبی در word

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی تحقیق حکومت های حزبی در word دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی تحقیق حکومت های حزبی در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی تحقیق حکومت های حزبی در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی تحقیق حکومت های حزبی در word :

یکی از مشکلاتی که در صفحات شمال کشور وجود دارد، حکمروایی افراد وابسته به گروه های زورمند و مسلح سابق همان صفحات می باشد. قیوم بابک روزنامه نگار و یکی از صاحبنظران سیاسی در شمال کشور، به این عقیده است که سیستم حکومت داری در این مناطق، پیش از اینکه بر اساس حاکمیت دولت مرکزی بنا شده باشد، روی حاکمیت احزاب و حلقه های سیاسی صاحب قدرت در منطقه استوار می باشد.
این سیستم، سبب شده تا اشخاص و افرادی که پست ها و مسوولیت های بالای اجرایی ولایات شمال را عهده دار می باشند، پیش از اینکه خود را مامور دولت مرکزی و مؤظف به اجرای فرامین رئیس دولت احساس کنند، پایبند مسوولیت ها و مرام های حزبی و ملزم به پاسداری از منافع آن می دانند و به آن متعهد هستند. قدرت در شمال کشور، میان احزاب قوی تقسیم گردیده و بر اساس منافع احزاب نیز جریان دارد. در چنین صورتی، دولت مرکزی نباید امیدوار باشد که زندگی مردم در شمال کشور، در آرامش و رفاه سپری گردد و مردم، به مرور زمان به دولت مرکزی علاقمندی و دلگرمی پیدا نمایند. بلکه این وضعیت سبب می شود تا مردم، روز به روز نسبت به حکومت بی اعتماد شده امید خویش را از دست دهند؛ زیرا مقامات محلی نه تنها به فکر مردم نمی باشند که مدام در پی تحکیم پایه های اقتدار خود و حزب خود بوده، خدمت و وفاداری به مردم از نظر آنها در ردهء آخر قرار دارد.
در ولایت بلخ، بیشترین اقتدار نصیب جمعیت اسلامی می باشد. بیشتر پست ها و مقامات دولتی شامل ریاست ها و مدیریت های عالی، به افراد وابسته به این تنظیم توزیع گردیده اند. در ولایات سرپل، فاریاب و جوزجان، جنبش شمال به قدرت می باشد و افراد وابسته به این جنبش، قدرت های اجرایی دولتی را به دست گرفته اند. بغلان و سمنگان با اینکه والی های حزبی دارند؛ اما تا اندازه یی زیر کنترول دولت مرکزی می باشند. جالب است که بعضی از افراد سابقه دار حزب اسلامی نیز که در شمال بر سر قدرت می باشند، خویشتن را با خواسته ها و معیارهای احزاب صاحب قدرت در این ولایات، عیار کرده اند.
در چنین وضعیتی، بسیار بعید است که عامه مردم از مزایا و خدماتی که از دولت انتظار می رود، مستفید شوند. عبدالمنان یکی از شهروندان مزار شریف که در دروازه بلخ به صرافی اشتغال دارد، از اوضاع بازسازی در این ولایت، ناراضی بوده و مدعی است که بازسازی در ولایت بلخ، قسمی پیشرفته که سود شخصی مقامات دولتی را در پی داشته است. وی می گوید: از تمام سرک های اطراف مزار، توجه زیاد به سرک شولگر شده، دلیلش هم این است که رئیس صاحب اقتصاد از شولگر است و اگر سرک خراب باشد، رفت و آمد برایش مشکل می باشد.
قدرت های پنهان:
در بخش وسیعی از شمال کشور، پروسهدی دی آر تکمیل شده و پروسه دایاگ نیز در بخشی از این مناطق، آغاز شده است. از سوی مسوولان دایاگ، تبلیغات گستردهی ی صورت می گیرد تا مردم به پیوستن به این پروسه تشویق شوند. روی تابلوهای تبلیغاتی در کنار سرک ها، اعلانات دایاگ نصب می باشند و از طریق رادیوها و تلویزیون های محلی نیز اعلانات در مورد دایاگ به نشر می رسند.
در بعضی از ولایات شمال، هنوز هم قدرت های مسلح محلی، موجود می باشند. در کابل نیز قبلا اعلان شده بود که حدود دو هزار گروه مسلح غیرمسوول در سطح کشور وجود دارند. وجود قوت های نظامی غیرمسوول، غیررسمی و پنهان در کشور، باعث ناامنی و ایجاد تنش در جامعه می گردد. در صفحات شمال نیز قوماندانان محلی، باعث به وجود آمدن تنش و درگیری های منطقوی و همچنان دزدی و چپاول می گردند.
تعدادی از قوماندانان سابقه، نیروهای وفادار به خود را حفظ کرده اند. قوماندانان، به این دلیل افراد خود را به صورت غیررسمی نگهداشته اند که از کارکرد گذشتهء خویش با خبر می باشند و می دانند که اگر نیروهای نظامی آنها از بین بروند، به انتقام از رفتارهای گذشتهء شان دچار می شوند. آنها به افراد وابسته به خود، قول داده اند که برای شان معاش داده و نیازمندی های شان را تامین خواهند کرد. نبود کار، خراب شدن محصولات تربار زراعتی، حاصل ندادن مزارع دیمه و تخریب مزارع کوکنار، سبب شده است تا افراد وابسته به قوماندانان محلی، ماندن در حلقه های مربوط به آنان را نسبت به بیکاری و سرگردان شدن در میان بیکاران جامعه، ترجیح دهند. قوماندانان غیرمسوول، برای اینکه بتوانند معاشات و نیازمندی های نظامیان خویش را تامین کنند، دست به هر کاری می زنند. یکی از ساکنان ولایت سرپل که بره های خود را برای فروش در بازار شولگر ( یکی از ولسوالی های مربوط به ولایت بلخ و واقع در غرب مزار شریف) آورده است، در مورد می گوید که بسیاری از قوماندانان سابقه، ظاهراً خود را به دی دی آر تسلیم کرده اند؛ ولی در خفا اسلحه و مهمات و افراد نظامی دارند. آنها دست به هر کاری می زنند تا پول و پیسه مورد ضرورت خود و افراد خود را به دست آورند. وی که به دلیل ترس از یک قوماندان محلی، از افشای نامش خودداری می کند و با خنده می گوید: اگر نامش افشا شود؛ - منان شکم پاره - شکمش را پاره خواهد کرد، در مورد اوضاع و احوال امنیتی در ولایت خود، بسیار نگرانی دارد. وی مدعی است که یکی از قوماندانان محلی به نام منان شکم پاره برای تامین معاشات افراد خویش، تا کنون دوبار بر برنامه همبستگی ملی حمله کرده و در یک مرتبه مبلغ 420000 افغانی را دزدیده است.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی مقاله رایگان آشنایی با پوست انار در word

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله رایگان آشنایی با پوست انار در word دارای 3 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله رایگان آشنایی با پوست انار در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله رایگان آشنایی با پوست انار در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله رایگان آشنایی با پوست انار در word :

درختچه :به ارتفاع 2 تا 5 متر
گل : نسبتا درشت به رنگ قرمز لاکی ، کاسه گوشتی ، قرمز رنگ و پایا .
میوه : بزگ ، گوشتی و غالبا کروی به رنگ قرمز
انتشار جغرافیایی : تقریبا در تمام ایران بخصوص در ساوه ، بندر گز و نقاط دیگر کاشته میشوند و بصورت خودرو در سواحل دریای خزر و در جنگلهای شمال به فراوانی یافت میشوند این گونه انار دارای میوه کوچک و غیر خوراکی است و به نام گلنار معروف است رنگ گل آن قرمز است .

این گیاه دارای تانن است که بیشترین مقدار ان در کاسه میوه است . در هر میوه تا حدود 40 درصد تانن یافت میشود .
از پوست میوه آن برای رنگرزی پشم و ابریشم استفاده میشود . در فصل پاییز پوست آن را جدا کرده و در آفتاب خشک میکنند . بعد از جوشاندن با آب ، رنگ بدست آمده را صاف میکنند و مورد استفاده قرار میدهند .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >