سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروژه دانشجویی مقاله شناخت الگوی شهرسازی اسلامی – ایرانی در wor

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله شناخت الگوی شهرسازی اسلامی – ایرانی در word دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله شناخت الگوی شهرسازی اسلامی – ایرانی در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله شناخت الگوی شهرسازی اسلامی – ایرانی در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله شناخت الگوی شهرسازی اسلامی – ایرانی در word :

چکیده
الگوی شهرسازی اسلامی – ایرانی بعد از ظهور دین مبین اسم و تبیعت آن از مدل و شکل اسلامی ، توسعه شهرسازی اسلامی در قلمروی وسیع موجب شد که این الگو در پهنه ای گسترده مورد توجه قرار گیرد. در مقاله حاضر، با شناخت شهرسازی و معماری بازار خوی، مبنی بر پیروی بازارچه های بازار از شکل و فرم اسلامی و هم چنین با استناد به روش کتابخانه ای و پژوهش بنیادی و با رویکرد توصیفی – تحلیلی مورد بررسی قرار گرفته است. در این بررسی ؛ واجد بودن ×ساختار و معماری بازار خوی از مدل یاد شده به عنوان قلب و هسته مرکزی در بافت قدیمی شهر را شاهد هستیم .

×
× واژگان کلیدی : بازار خوی، الگوی اسلامی – ایرانی، معماری، بازار.

– 1 مقدمه

شهر اسلامی نخستین بار در ربع اول قرن بیستم به یک موضوع جدی تحقیقی تبدیل شد. پس از آن مطالعات مختلفی صورت گرفت و مقاتی در این زمینه انتشار یافت. در اواخر دهه ی 1960 ، رهیافت ها و روش شناسی های متمایزی ازاین مطالعه مشخص شد که می توان آنها را ذیل وجود الگویی تحت عنوان شهر اسلامی ، مطالعه دقیق شرایط محلی و بررسی یک و نوع ساختمانی خاص نظیر مسجد جمع بندی کرد. .(grabar, 1969: 26-7) توسعه شهرهای این دوران بر پایه زیرساخت ها و استخوان بندی ظاهری شهرهای قبل از اسم ادامه یافته و همواره سه بخش اصلی و اساسی به صورتی کامً مشخص در شهرهای ایران وجود داشته است که بعد از اسم حفظ شده اند یا این تفاوت که با نوعی معنویت ممزوج گردیده بطوری که مسجد آدینه به صورت یکی از ارکان اصلی زندگی شهری و یکی از نشانه های مشخص کننده شهر شد( شفقی ، . (19 : 1363 روش کلی محققین غربی در سال های نخست قرن بیستم ، توجه به اسم به عنوان پایه ای برای تفسیر ریخت شناسی بود . با این وجود، این پایهچندان گسترده نبود و عمدتاً به تحلیل، اساساً منطقی بود. با این حال نتایج کار آنان به مقدار زیادی به جهت روش شناسی دچار اعوجاج شد. آنها عمدتاً نوعی تحلیل توصیفی از نمود کالبدی شهر را ، بدون تحلیل فرآیند ساخت وساز آن مورد متابعت قرار دادند ( حکیم ، .(360-359 : 1381

-2 پیشینه تحقیق

1

محققان و پژوهش گران بازار را از جنبه های مختلفی مورد مطالعه و بررسی قرار داده اند : شفقی ( بازار اصفهان )، شاطری ( بازار کاشان)، پیرنیا( بازار ایران )، زارعی ( ساخت بازار همدان )، ابراهیم زاده ( بازار تبریز و جایگاه آن در هویت شهری )، میرفتاح ( جایگاه شهری و معماری بازار تاریخی زنجان ) ، کرمانی ( مجموعه های بازار کرمان )،شوایتر (تبریز و بازار تبریز )، سرائی ( تحوت بازار های ایرانی )، وچاتلما پدر ( معماری بازار )، ویرت ( بازار اصفهان ) از آن جمله اند .

-3 هدف تحقیق

هدف از این مقاله ، بررسی الگوی شهرسازی اسلامی – ایرانی براساس الگوها و مدل های شهر های اسلامی – ایرانی و با مورد توجه قرار دادن بازار خوی به عنوان الگویی مورد نظر ، با استفاده از رویکرد توصیفی و تحلیلی است .

-4 روش تحقیق

این مقاله ی تحقیقی، پژوهشی بنیادی است که نگاه حاکم بر آن در تمام بخش ها ، تحلیل محور است که البته در کنار آن از ابزار توصیف و تطبیق داده ها نیز بهره برده است. در بیان پیشینه تاریخی شهرسازی اسلامی بازار خوی ، رویکرد توصیفی – تحلیلی مورد توجه قرار گرفته و هم چنین ویژگی های معماری بکار رفته در بازار خوی به تفضیل معرفی ، ساختار آن با تبیین رویکرد توصیفی – تحلیل می شود.

-5 فرضیات تحقیق

.5-1 آیا بازار چه های، بازار خوی شکل و فرم بازار اسلامی- ایرانی را واجد است ؟ .5-2آیا بازار خوی در معماری خود از مدل شهرسازی اسلامی – ایرانی تبعیت می کند؟

-6 مبانی نظری:
6-1 الگو و مدل شهر اسلامی _ ایرانی

نویسندگان غربی در مطالعه ی شهر اسلامی، یک بار تمام شهرهای جهان اسم (از شمال غرب آفریقا تا چین و از گرجستان تا جنوب شبه جزیره عربستان و کشور سودان) را تحت عنوان شهر اسلامی مورد بررسی خویش قرار داده و بار دیگر تنها شهرهای خاورمیانه ی اسلامی را مطالعه نموده و آن را شهر اسلامی نامیده اند.

در هیچ یک از حوزه های فرهنگی دنیا، دین به عنوان صفت یک شهر اطق نشده است؛ مثً هرگز شهر مسیحی، شهر یهودی و شهر بودایی به کار برده نمی شود. بلکه پیوسته با نام هر حوزه فرهنگی، صفات و خصیصه های شهری مشخص شده است. مثً شهرهای آفریقایی، شهرهای آمریکای شمالی، شهرهای آمریکای تین، و یا چینی و غیره. در سرزمین های غربی و در منابع شهرشناسی و جغرافیایی، شهرها را با عملکرد آنها اطق می کنند. مثً شهرهای دانشگاهی، صنعتی، خدماتی، کشاورزی، مذهبی و غیره. اما برای متخصصین شهری، به ویژه در مجامع علمی غرب، مطالعه شهر اسلامی از اهمیت و منزلت خاصی برخوردار است و آنها در مطالعات شهری خود، به طرح یا مدل شهر اسلامی پرداخته اند. آنها به هسته های مرکزی شهر که مساجد جامع در مرکز و بازارهای سنتی مسقف دورادور آن و محت مسکونی چون کمربندی آن دو را احاطه کرده است،

اشاره نموده و مطالعه ی دقیقی از عملکرد آنها را به دست داده اند. در مطالعات آنها، به بخش های مسکونی شهر که همانا محت باشند، عنایت بیشتری شده است. کمربند بیرونی شهر را دیوار شهر تشکیل می داده که دارای دروازه هایی نیز هست

2

که شهر را با مناطق بیرونی شهر ارتباط داده و تمام شهر را در بر گرفته است و باخره به حلقه و یا برجهای دفاعی شهر که به دیوار شهر متصل است برمی خوریم. پوپ از حصار 160 کیلومتری شهر بخارا در سده دهم و یا از باروهای مضاعف شهر قزوین با 206 برج و یا شهر هرات با 149 برج دفاعی و خندق و درهای آهنی آن سخن گفته است (پوپ،.( 242:1382 در کمربند بیرونی شهرها و متصل به دیوار شهر نیز قبرستان های شهر قرار داشته است. این ساختار، تصویری کلی از یک شهر اسلامی سنتی قبل از صنعتی شدن را ارائه می دهد.
جغرافیدانان آلمانی نخستین پژوهشگرانی بودند که به تهیه ی مدل شهر اسلامی مبادرت ورزیدند و در ادامه به بررسی مدل های ارائه شده از سوی ایشان برای توصیف ساختار شهر اسلامی سنتی می پردازیم:

6-1-1 طرح دتمان
از میان طرح های جغرافیدانان آلمانی، طرح شماتیک “دتمان (Dettman) “نشان دهنده ی یک شهر اسلامی شرقی مطلوب است. دتمان در طرح خود که در سال 1969 تهیه کرده، عوه بر مسجد جامع، بازار را نیز به عنوان مرکز و قلب شهرهای اسلامی به تصویر کشیده است. معموً بنای مسجد جامع در شهرهای اسلامی همیشه در کنار بازار شهر قرار دارد. شایسته ی ذکر است که مکه هم محل زیارت و عبادت بوده و هم بازار در آن قرار داشته و دارد و ارتباط مسجد جامع و بازار در شهرهای اسلامی، شهر مکه را در ذهن انسان تداعی می کند.

بازار، قلب اقتصادی و ستون فقرات شهر بوده و نه تنها محل خرید و فروش کا، بلکه محل پیشه وریهای مختلف نیز هست. در بازار شهرهای اسلامی معموً هر رسته به یک نوع فعالیت اختصاص دارد و به عبارتی بازارهای اسلامی تخصصی بوده است. در کمربند بیرونی بازار،معموًقسمت مسکونی شهر قرار دارد و هر گروه اجتماعی اقتصادی، برای خود محت خاصی به وجود آورده اند که بر اساس مذاهب، مشاغل، نژاد، زبان، قومیت و حتی گروه های اجتماعی ایجاد گردیده است. در این شهرها حصار شهر به صورت کمربندی، همه ی این عناصر شهری را در خود جای داده و دارای تعدادی دروازه است. قلعه ی دفاعی شهر نیز به حصار، شهر متصل است. در خارج از برج و باروی شهر، گورستان ها قرار دارند و هر گروه مذهبی دارای گورستان جداگانه ای است. بیرون از حصار معموً بازارهای روستایی تشکیل می گردند.

3

شکل :1 طرح دتمان

6-1-2 مدل ویرت
مدل دیگری از شهرهای اسلامی را دیگر جغرافی دان آلمانی به نام “ویرت” تهیه و تنظیم نموده که بی شباهت به مدل دتمان نیست و در حقیقت، اتفاق نظر (Erlangen) ارنگن در دو طرح مشاهده می گردد. ویرت بازار را نه تنها مرکز شهر اسلامی دانسته، بلکه آن را به عنوان ویژگی شهر اسلامی و عامل متمایز کننده ی آن از سایر شهرهای حوزه ی فرهنگی جهان و در حقیقت، شاخص این شهرها قلمداد نموده است. در مدل ویرت بازارها از مرکز شهر به صورت شعاعی توسعه یافته و راه های اصلی از مرکز شهر و در راستای مراکز بازاری به سمت دروازه ها گسترش یافته اند. این راه ها که “گذر” نامیده می شوند، دارای عرض قابل توجهی بوده، معموً مراکز محت را نیز در بر می گیرند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی پاورپوینت آشنایی با شبکه های عصبی زیستی در word

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پروژه دانشجویی پاورپوینت آشنایی با شبکه های عصبی زیستی در word دارای 24 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پروژه دانشجویی پاورپوینت آشنایی با شبکه های عصبی زیستی در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلودپروژه دانشجویی پاورپوینت آشنایی با شبکه های عصبی زیستی در word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلودپروژه دانشجویی پاورپوینت آشنایی با شبکه های عصبی زیستی در word

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پروژه دانشجویی پاورپوینت آشنایی با شبکه های عصبی زیستی در word :

اسلاید 1 :

آشنایی با شبکه های عصبی  زیستی

vاین شبکه ها مجموعه ای بسیار عظیم از پردازشگرهایی موازی به نام نورون اند که به صورت هماهنگ برای حل مسئله عمل می کنند و توسط سیناپس ها(ارتباط های الکترومغناطیسی)اطلاعات را منتقل می کنند.در این شبکه ها اگر یک سلول آسیب ببیند بقیه ی سلولها می توانند نبود آنرا جبران کرده و نیز در بازسازی آن سهیم باشند.

vاین شبکه ها قادر به یادگیری اند.مثلا با اعمال سوزش به سلولهای عصبی لامسه، سلولها یاد می گیرند که به طرف جسم داغ نروند و با این الگوریتم سیستم می آموزد که خطای خود را اصلاح کند.back propagation of error))

vیادگیری در این سیستم ها به صورت تطبیقی صورت می گیرد، یعنی با استفاده ازمثال ها وزن سیناپس ها به گونه ای تغییر می کند که در صورت دادن ورودی های جدید سیستم پاسخ درستی تولید کند.

اسلاید 2 :

معرفی ANN ها

vیک سیستم پردازشی داده ها که از مغز انسان ایده گرفته و پردازش داده ها را به عهده ی پردازنده های کوچک و بسیار زیادی سپرده که به صورت شبکه ای به هم پیوسته و موازی با یکدیگر رفتار می کنند تا یک مسئله را حل کنند.

v

vدر این شبکه ها به کمک د انش برنامه نویسی ، ساختا ر داده ای طراحی می شود که می تواند هما نند نورون عمل کند.که به این ساختارداده node یا گره نیزگفته می شود.بعد باایجاد شبکه ای بین این node  ها و اعمال یک الگوریتم  آموزشی به آ ن،  شبکه را آموزش می دهند .

v

vدر این حافظه یا شبکه ی عصبی node  ها دارای دو حالت فعال(on  یا 1) وغیرفعال(   off یا 0) اند و هر یال (سیناپس یا ارتباط  بین node  ها)دارای یک وزن می باشد.یالهای با وزن مثبت ،موجب تحریک یا فعال کردن node غیر فعال بعدی می شوند و یالهای با وزن منفی node متصل بعدی را غیر فعال یا مهار(در صورتی که فعال بوده باشد) می کنند.

 

اسلاید 3 :

معرفی ANN ها(ادامه;)

vANN ها در واقع مثلثی هستند با سه ضلع مفهومی  :

.Iسیستم تجزیه و تحلیل داده ها

.IIنورون یا سلول عصبی

.IIIقانون کار گروهی نورونها (شبکه)

vANN ها دست کم از دو جهت شبیه مغز انسا ن اند:

.Iمرحله ای موسوم به  یاد گیری دارند.

.IIوزن های سیناپسی  جهت ذخیره ی دانش به کار می روند.

 

vهوش مصنوعی و مدل سا زی شناختی سعی بر این دارند که بعضی خصوصیا ت شبکه های عصبی را شبیه سازی کنند. گرچه این دو روش ها یشان شبیه هم است، اما هدف هوش مصنوعی از این کار حل مسائل شخصی و هدف مدل سا زی شناختی ،ساخت مدلهای ریا ضی سیستم های نورونی زیستی می باشد .

 

اسلاید 4 :

به طور خلاصه یک شبکه عصبی باید خصوصیات زیر را داشته باشد:

v بتواند الگوها را طبقه بندی کند.

v به اندازه کافی کوچک باشد تا از نظر فیزیکی واقع گرایانه باشد.

v با به کار گیری آموزش، قابل برنامه ریزی باشد و قدرت یادگیری داشته باشد. یعنی توانایی تنظیم پارامترهای شبکه ( اوزان سیناپتیکی )، در مسیر زمان که محیط شبکه تغییر می کند و شبکه وارد شرایط جدیدی می شود. هدف از این کار این است که اگر شبکه برای یک وضعیت خاص آموزش دید و تغییر کوچکی در شرایط محیطی شبکه رخ داد، شبکه بتواند با آموزش مختصر، برای شرایط جدید نیز کارآمد باشد.    دیگر این که اطلاعات در شبکه های عصبی در سیناپس ها ذخیره و هر نرون در شبکه به صورت بالقوه از کل فعالیت سایر نرون ها تأثیر می پذیرد. در نتیجه اطلاعات از نوع مجزا از هم نبوده و متأثر از کل شبکه می باشد.

v توانایی تعمیم را با استفاده از مثال های ارائه شده در فرآیند آموزش، داشته باشد.

اسلاید 5 :

مبانی ANN ها

v شبکه های عصبی به طور کلی سیستمهای ریاضی یادگیر غیر خطی هستند. طرز کار این شبکه ها از روش کار مغز انسان الگو برداری شده است. در واقع شبکه های عصبی طبق تعریف ماشینی است برای ساخت یک مدل که می توان آن را بوسیله سخت افزار یا نرم افزار شبیه سازی کرد و عملکردی شبیه مغز انسان دارند.

v

vیک شبکه عصبی بر خلاف کامپیوترهای رقومی که نیازمند دستورات کاملا صریح و مشخص است به مدل های ریاضی محض نیاز ندارد بلکه مانند انسان قابلیت یادگیری به وسیله تعدادی مال مشخص را دارد.
هر شبکه عصبی سه مرحله آموزش اعتبار سنجی و اجرا را پشت سر می گذارد. در واقع شبکه های عصبی را می توان در حل مسایلی که روابط دقیق ریاضی بین ورودی ها و خروجی های آن برقرار نیست بکار برد.

v

v آموزش دیدن شبکه های عصبی در واقع چیزی جز تنظیم وزن های ارتباطی این نرون ها به ازائ دریافت مال های مختلف نیست تا خروجی شبکه به سمت خروجی مطلوب همگرا شود.

اسلاید 6 :

مدل ریاضی یک نورون

vهمان گونه که ذکر شد نرون کوچکترین واحد یک شبکه عصبی مصنوعی است که عملکرد شبکه های عصبی را تشکیل می دهد.

vبدنه هر سلول عصبی از دو بخش تشکیل می شود بخش اول را تابع ترکیب می گویند. وظیفه تابع ترکیب این است که تمام ورودی ها را ترکیب و یک عدد تولید می کند. در بخش دوم سلول تابع انتقال قرار دارد که به آن تابع تحریک نیز می گویند.  درواقع همان گونه که یک سلول بیولوژیک باید به سطح آستانه تحریک خاصی برسد تا یک سیگنال تولید کند توابع تحریک نیز تا زمانی که ورودی های ترکیب شده و وزن دار شده به یک حد آستانه ای خاص نرسند مقدار خروجی نظیر بسیار کوچکی تولید میکنند.

vوقتی ورودی های ترکیب شده به حد آستانه ای خاصی برسند سلول عصبی تحریک شده و سیگنال خروجی تولید می کند. با مقایسه جواب خروجی شبکه با مقدار مطلوب مورد نظر بردار خطا محاسبه شده و این بردار با استفاده از الگوریتم های مختلف از آخر به سمت ابتدای شبکه پخش شده به طوری که درسیکل بعد خطا کاهش یابد. 

اسلاید 7 :

توپولوژی شبکه

وضعیت نسبی سلولها در شبکه(تعداد و گروه بندی و نوع اتصالات آنها)را توپولوژی شبکه گویند.توپولوژی در واقع سیستم اتصال سخت افزار نورونها به یکدیگر است که توام با نرم افزار مربوطه  (یعنی روش ریاضی جریان اطلاعات و محاسبه ی وزنها)نوع عملکرد شبکه ی عصبی را تعیین می کند.

در این توپولوژی یک لایه ی ورودی وجود دارد که اطلاعات را دریافت می کند،تعدادی لایه ی مخفی وجود دارد که اطلاعات را از لایه های قبلی می گیرند و در نهایت یک لایه ی خروجی  وجود دارد که نتیجه ی محاسبات به آنجا میرود و جوابها در آن قرار میگیرند.

FeedForward topology

Recurrent topology

اسلاید 8 :

نرم افزارهای شبکه های عصبی

  نرم افزارهایی برای شبیه سازی ،مطالعه و تحقیق سیستمهای عصبی زیستی و گسترش شبکه های عصبی مصنوعی وAdaptive system ها .

  شبیه سازها: نرم افزارهایی برای شبیه سازی رفتار شبکه های عصبی زیستی و مصنوعی که به صورت مستقل عمل می کنند و قادرند فرآیند آموزش شبکه ی عصبی را به شکل تصویری نمایش دهند.

  شبیه سازهای تحقیقاتی :برای مطالعه ی الگوریتم ها و ساختارهای شبکه ی عصبی که   به فهم بهتر رفتارها و خصوصیات شبکه ی عصبی کمک می کنند.(مطالعه ی ویژگی   های شیمیایی و زیستی بافتهای عصبی و پالس های الکترومغناطیسی بین نورونها).

  رایجترین شبیه سازهای ANN ها :

SNNS(stuttgart neural network simulator),PDP++(parallel distribution processing),JavaNNS

  رایجترین شبیه سازهای شبکه های زیستی:

XNBC,BNN ToolBox

اسلاید 9 :

مقایسه ی مدل سازی کلاسیک و مدل سازی شبکه ی عصبی

مدل سازی کلاسیک:

  این مدل از نخستین قدم خطای بزرگی مرتکب می شود که فقط در سیستمهای ساده (خطی یا نزدیک به خطی )قابل صرفنظر است و آن محاسبه ی شاخصهای تمایل به مرکز و پراکندگی است که به این ترتیب راهمیت فردی تک تک داده ها از بین می رود و در نتیجه سیستم قادر به کشف پیچیدگی ها نخواهد بود.

مدل سازی شبکه ی عصبی :

  در این مدل هر یک از کانالهای ورودی دارای یک ضریب عددی هستند که وزن سیناپسی نامیده می شود.شدت تحریک الکتریکی در این ضریب ضرب می شود و به جسم سلولی می رسد.

  اگر مجموع تحریکات وارد به جسم سلولی به حد آستانه ی خاصی رسیده باشد،نورون شلیک می کند و در مسیرهای خروجی جریان الکتریکی ثابتی را ایجاد می کند.تحریکات لایه ی ورودی به یک یا چند لایه ی واسط می رود .ادامه ی جریان تحریکات در این لایه ها طوری هدایت میشود  که پیچیدگیهای تاثیرات جریان ورودی را شبیه سازی می کند .سپس تحریکات به لایه ی خروجی می روند که هدف نهایی ماست.

اسلاید 10 :

  اگر هدف پیشگویی کمی باشد ،مجموع تحریکات آخرین عصب خروجی ،آن عدد خواهد بود.

  اگر هدف طبقه بندی باشد ،فعالیت یا عدم فعالیت (on یا off بودن)نورونهای لایه ی آخر نمایانگر این امر خواهد بود .مثلا شلیک نورون خروجی(فعال بودن آن)نشانگر حضور بیماری و خاموش بودن آن نشانه ی سلامتی است.

  سیستم شبکه ی عصبی در فرآیند یادگیری طوری وزنهای سیناپسی را تغییر می دهد که بتواند با هر سری تحریکات ورودی (یعنی داده های هر نمونه)جریان خروجی مناسب(پاسخ R)را تولید کند.

  چگونگی ریاضی این تغییر وزنها ظریفترین بخش مکانیسم عملکرد شبکه است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی مقاله در مورد نمایشگاه گل و گیاه محلات در word

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله در مورد نمایشگاه گل و گیاه محلات در word دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله در مورد نمایشگاه گل و گیاه محلات در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله در مورد نمایشگاه گل و گیاه محلات در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله در مورد نمایشگاه گل و گیاه محلات در word :

نمایشگاه گل و گیاه محلات

فهرست مطالب
– مقدمه
– آشنایی با شهرستان محلات
– آب و هوا
– چگونگی برگزاری نمایشگاه
– کالاهای صور نمایش

– بودجه نمایشگاه
– اهداف
– نکات ضروری قابل توجه شرکت کنندگان
– مساحت
– مکا ن و زمان برگزاری نمایشگاه
– کاتالوگ رسمی نمایشگاه
– امکانات و نوع غرفه ها
– گرافیک
– نوع اطلاع رسانی
– انتشارات، تبلیغات، عکاسی و خطاطی
– بیمه و اقدامات ایمنی
– تخلیه فضای نمایشگاه و تحویل سالنها
– خودباوری تولیدکنندگان
– فضای خالی سالن
– شرکت کنندگان
– ورود و خروج گل(امور گمرکی )
– صادرات
– اثرات اقتصادی و اجتماعی دهکده گل
– فعالیت شرکت کنندگان

موضوع:
نمایشگاه گل و گیاه
برگزار کننده:
– سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی

– مدیریت جهاد کشاورزی محلات

مقدمه:
سرزمین پهناور اسلامی ایران که دارای قدمتی تاریخی و کهن بوده و در جای جای خود آثار گرانقدر از فرهنگ و تمدن والای بشریت را ثبت و ضبط نموده است واجد بهترین وارزنده ترین جنبه های سیاحتی ملل و اقوام گوناگون است.
استان مرکزی برجسته ترین قطب صنعت کشور و از جمله مر
محلات یکی از کهن ترین مناطق استان مرکزی است که جاذبه های کم نظیری را در خود جای داده است.
آشنایی با شهرستان محلات:
شهر محلات در فاصله 262 کیلومتری جنوب غربی استان تهران و یکی از شهرهای جنوبی استان مرکزی می باشد با وسعتی برابر 1024 کیلومتر مربع و با ارتفاع 1747 متر از سطح دریا واقع شده است. جمعیت شهرستان محلات بالغ بر 000/45 نفر می باشد. محلات از سمت شمال به قم و آشتیان، از حنوب به اصفهان گلپایگان، از غرب به خمین و اراک و از شرق به دلیجان محدود می باشد.
محدودبودن محلات بین کوهها و هوای معتدل کوهپایه ای، محیطی دلچسب را برای ان شهر به ارمغان آروده است. محلات دارای تابستان خنک و زمستان معتدل و میانگین بارش برف و باران 282 میلیمتر می باشد.
آب وهوا
درجه حرارت محلات در تابستان حداکثر 38 درجه سانتیگراد در روز و در زمستان 19 درجه سانتیگراد زیر صفر می باشد. متوسط دمای شهر محلات 8/11 درجه سانتیگراد می باشد. سردترین ماه در شهر محلات دی ماه با میانگین دمای 4/1 درجه سانتیگراد و گرمترین آن مردادماه با میانگین دمای 1/23 درجه سانتیگراد می باشد. میانگین درجه حرارت این شهر در فصول مختلف به شرح زیر است:
تابستان میانگین 6/21 ، پائیز 2/9 ، زمستان 5/2، و بهار 6/14 درجه سانتیگراد میانگین رطوبت نسبی در فصل بهار 63 درصد، فصل تابستان 6/57 درصد، پائیز 61 درصد و زمستان 70 درصد می باشد.

چگونگی برگزاری نمایشگاه:
– پس از بررسی درخواست های ارسالی، متقاضیان واجد شرایط انتخاب می شوند. برگزار کننده در پذیرش یا رد درخواستها مجاز می باشد.
– غرفه و محوطه نمایشگاه در فرصت مناسب به متقاضیان واگذار می گردد.
– تعیین محل نمونه براساس اولویت ثبت نام انجام می گردد. و نقشه محل غرفه در موعد مقرر در اختیار متقاضی قرار می گیرد.

– شرکت کننده مجاز نمی باشد غرفه تخصیص یافته را به شخص ثالث واگذار کند.
کالاهای مورد نمایش:
– مسئولیت حفظ و نگهداری گلها از هنگام ورود گلها تا خروج آنها از محوطه نمایشگاه در طول ساعات کار و بازبودن درب سالن و بازدید از نمایشگاه برعهده شرکت کنندگان است و برگزار کننده هیچ مسئولیتی ندارد.
– حضور شرکت کنندگان و یا نمایندگان مطلع آنها در طول ساعات بازدید از نمایشگاه جهت پاسخگویی به سئوالات و مراقبت از اموال الزامی می باشد.
بودجه نمایشگاه:
– هزینه را در برابر درآمد پیش بینی می کنیم و هر مورد نمایشگاهی با نمایشگاه دیگر متفاوت است. انتظار حصول درآمد فوری را نداریم.
هزینه های نمایشگاه:
هزینه های مستقیم:
– اجاره محل( فضای باز و سرپوشیده)
– نورپردازی( تهیه لامپ های موردنیاز برای مقاصد مختلف، تهیه سیم و کابل و لوازم برقی و دستمزد انجام کار نورپردازی)
– لوازم غرفه ( تهیه سکوی نمایش گل و هزینه آرایش غرفه)
– لوازم اداری
– هزینه های باربری و عوارض گمرکی و غیره در مبدأ و مقصد و بالعکس
– هزینه آب و برق و تلفن و تلکس و غیره که به این هزینه ها 15 درصد پیش بینی شده اضافه می کنیم.
– هزینه های غیرمستقیم:

الف) تهیه وسایل و لوازم مصرف از بین رفتنی از قبیل میخ و چسب و طناب و پارچه و غیره.
هزینه های تبلیغاتی:
الف) هزینه های چاپ و انتشارات، عکاسی، و فیلمبرداری وغیره
ب) هزینه های پذیرایی روز افتتاح، پذیرای روزانه از بازدید کنندگان مهم، پذیرایی شام و نهار از مقامات دولتی یا بخش خصوصی، پذیرایی از مقامات عالی رتبه ایرانی و خارجی، به این هزینه ها 20 درصد پیش بینی نشده اضافه می کنیم.
هزینه های پرسنلی:
ب) هزینه اقامت
ج) هزینه خرید، لباس، اونیفرم برای کارکنان غرفه
د) استخدام مترجم و کارگران محلی به این هزینه 5 درصد پیش بینی نشده اضافه می کنیم.
اهداف:
1- سازماندهی تولید، فرآوری و بازرگانی، ملی و بین المللی منطقه محلات
2- ایجاد واحدهای جدید تولید
3- ایجاد واحد های نمونه استاندارد برای آموزش همگانی
4- ایجاد فضای متمرکز مدیریتی برای ارتقاء بهره وری تولید و توزیع خدمات فنی، تکنولوژی و حقوقی
5- کمک به خروج شهر محلات از انزوای جغرافیایی در راستای توسعه عمومی منطقه
6- بازاریابی مناسبی برابر صادرات گونه های مرغوب محصولات با برخی از تجار و بازرگانان خارجی
7- اشتغالزایی
8- آشنایی کارشناسان با آخرین دستآورد ها در خصوص فضای سبز و گلها و گیاهان
نکات ضروری قابل توجه شرکت کنندگان:
1- شرکت کنندگان می بایستی 48 ساعت قبل از افتتاح نمایشگاه نسبت به غرفه آرایی و چیدمان غرفه خود اقدام نمایند.
2- کلیه غرفه داران می بایستی 24 ساعت قبل از افتتاح رسمی نمایشگاه غرفه های خود را جهت افتتاح آزمایشی آماده کنند.
3- هنگام عملیات اجرایی و قبل از افتتاح نمایشگاه درب سالن از ساعت 30/9 الی 30/23 باز خواهد بود لذا مسئولیت کلیه کالاهای نمایشی از هنگام تحویل غرفه تا ساعت پایانی نمایشگاه و پلمپ درب سالن به عهده غرفه داران می باشد.
4- کارتهای شناسایی کلیه غرفه داران و دفترچه راهنما 48 ساعت قبل از بازگشایی نمایشگاه در بخش دبیرخانه نمایشگاه واقع در سمت راست درب ورودی سالن تحویل می شود.
5- همراه داشتن و الصاق کارت شناسایی در طول ساعات نمایشگاه برای کلیه غرفه داران الزامی است.
6 – کلیه شرکت کنندگان می توانند از اتاق مذاکره، اتاق عقد قراردادهای تجاری،بخش اطلاعات بازرگانی مرکز گل و گیاه کافی نت( بصورت رایگان) کافی شاپ و خدمات بیمه، بانک، صرافی ودیگر امکانات عمومی و تسهیلات سالن برای امور جاری خود استفاده کنند.
مساحت نمایشگاه:

فضای سرپوشیده: 5000 مترمربع
مکان وزمان برگزاری:
• محل دهکده گل و مجتمع پایانه صادراتی و نمایشگاه گل و گیاه محلات
• از تاریخ 16 لغایت 20شهریور هر سال

کاتالوگ رسمی نمایشگاه:
کاتالوگ رسمی نمایشگاه منحصراً توسط مجری نمایشگاه منتشر می شود. اطلاعات مربوط به شرکت کنندگان توسط خود شرکت کنندگان ارائه می شود که باید به زبان فارسی و انگلیسی تهیه شود.

امکانات و نوع غرفه ها:
برای هر 12 مترمربع فضا یک میز، دو عدد صندلی، یک عدد سطل زباله، یک عدد لامپ 100 وات برا ی هر 3 مترمربع از فضا، یک عد پریز برق 5 آمپر 220 ولت و درج نام شرکت در پیشانی غرفه درنظر گرفته می شود.
غرفه ها هیچگونه دیوار یا پانلی ندارند کف غرفه ها را با خزه می پوشانند هر غرفه با توجه به محصول خود چیدمان گلها را انجام داده است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی مقاله هنر نقاشی در دوران معاصر در word

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله هنر نقاشی در دوران معاصر در word دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله هنر نقاشی در دوران معاصر در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله هنر نقاشی در دوران معاصر در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله هنر نقاشی در دوران معاصر در word :

هنر نقاشی در دوران معاصر

اندیشه تجدد که از غرب به ایران آمد نه درست شناخته شد و نه در کل جامعه مقبول افتاد .تاریخ ایران پس ازمشروطیت در همه‌ی‌عرصه‌ها مشحون از کشاکش آشکار و نهان میان سنت و تجدد بوده است . تحول نقاشی سخت تحت تاثیر روند نوسازی عصر پهلوی قرار گرفت .در واقع ، سیاست پرتناقض الگوبرداری از غرب وبازگشت به ( افتخارات ) گذشته ایران نقاشی این دوران را از حرکت طبیعی و متناسب با شرایط درونی جامعه بازداشت .

بطور کلی چهار جریان موازی را در نقاشی معاصر ایران می‌توان تشخیص داد .
1- نقاشی آکادمیک 2- نگارگری جدید 3- نقاشی قهوه‌خانه
4- نقاشی نوگرا

1- نقاشی آکادمیک
شیوه آکادمیک نقاشی دربار قاجار با اندکی تغییر در عهد رضا شاه نیز ادامه یافت و پیک رسمی این دوره را شکل داد . فعالیت مدرسه صنایع مستظرفه که ده سال قبل از کودتای رضا خان به کار خود ادامه داد در این مدرسه شماری نقاش و مجسمه‌ساز توانا پرورش یافتند که اکثر آنها بعداً در کارهای هنری و تدریس ه دف و روش کمال الملک را دنبال کردند .
از جمله نمایندگان رسمی هنر در عهد رضا خان می‌توان از حسین طاهر زاده بهزاد ، اسماعیل آشتیانی ، حسنعلی وزیری ، رسام ارژنگی ، میر مصور ، علی اکبر یاسمی ، علی محمد حیدریان ، حسین شیخ ، ابوالحسن صدیقی ( مجسمه‌ساز ) نام برد . از دیگر هنرمندانی که می‌توان بر مجموع نامبرده در مکتب کمال الملک افزود افرادی چون محسن مقدم، فتح الله عبادی ، رضا شهابی ، مارکار قرابگیان ، محمود اولیاء، رضا صمیمی ، مصطفی نجمی ، علی اصغر پتگر ، جعفر پتگر و هوشنگ پیمانی هستند.

هنرمندان نامبرده کمال مطلوب خود را در هنر رافائل تیین و روبنرورامیراند می‌جستند اما در عمل راه هنر آکادمیک سده نوزدهم اروپا را دنبال می‌ کردند . اغلب آنها در دبیرستانها ، هنر کده‌ها وآموزشگاه‌های خصوصی به کار مشغول بودند . حتی کتابهای راهنمای نقاشی و طراحی منتشر کردند به طور کلی مکتب ‌آنها در مدتی بیش از 7 سال ، هنر معاصر ا یران را زیر نفوذ داشت و هنوز هم نقش مهمی در هدایت فرهنگ و سلیقه هنری عمومی ایفا می‌ک ند . در بین هنرمندان ذکر شده حیدریان و صدیقی از آگاهی و درک هنری عمیق‌ تری برخوردار بودند و همین امتیاز باعث می‌شود که آنها در برخی از آثار خود از حدود این مکتب فراتر روند.

 

2- نگارگری جدید
در زمان حکومت رضا شاه بخشی از برنامه نوسازی فرهنگی به احیای هنرهای سنتی و صنایع دستی اختصاص یافت و در نتیجه اقداماتی در این جهت صورت گرفت ، حرکتی تازه در زمینه نگارگری آغاز شد .

جنبش نگارگری جدید رسماً با هادی تجویدی آغازشد . او مدرس مدرسه صنایع قدیمه بود . شاگردانی چون علی کریمی . محمد علی زاویه و ابوطالب مقیمی را پرورد . در مدرسه صنایع قدیمی در رشته تذهیب شاگردانی چون نصرت الله یوسفی ، عبدالله باقری تربیت شدند و در خارج از حوزه هنرستان صنایع قدیمه حسین بهزاد وسورگین ، در تهران و حسین حاج مصور الملکی ومیرزا آقا امامی در اصفهان به فعالیت هنری مشغول بودند . چندی نگذشت که هنرمندانی چون حسین الطافی علی مطیع کلارا آبکار وحسین اسلامیان به میدان آمدند .
سر پرستی هنرستان اصفهان بر عهده عیسی بهادری بود و زیر نظر او نگارگران چیره دستی چون جواد رستم شیرازی ، محمود فرشچیان وهوشنگ جزی زاده پرورش یافتند .

بعداً نام مدرسه صنایع قدیمه به هنرستان هنرهای زیبا تبدیل شد . و سرپرستی این هنرستان هنرهای سنتی به حسین طاهرزاده بهزاد سپرده شد که در این هنرستان هم هنرمندانی پرورش یافتند . و هر یک به سهم خود در تجدید حیات هنرهای تصویری سنتی کوشیدند و جریانی بوجود آوردند که تا امروز به موازات مکتب کمال الملک ادامه دارد .

حسین بهزاد
در تاریخ نگارگری جدید حسین بهزاد از پیشگامان برجسته شناخته شده است در شیوه کار او که براساس مکتب اصفهان بنا شده است اهمیت طراحی و محدودیت رنگی بارز است . توجه به سکنات اشخاص ، سایه‌پردازی ، کاهش ریزه کاریها و انتخاب مضامین جدید و گاه موضوعهای معاصر از موارد عدول او از سنت نگارگری پیشین است . ژرف نمایی ، و رعایت نسبی اصول کالبد شناسی را از هنر اروپایی ، و رنگپردازی تکفام را از نقاشی قدیم چینی به عاریت گرفت .

واقعیت این است که معدود نگارگرانی چون فرشچیان و سوسن ‌آبادی توانستند از مرز شیوه کار بهزاد فراتر رود .
نگارگری جدید ماهیتاً نگاه به گذشته دارد اما هنرمندان متعلق به این جریان به طرق مختلف کوشیده‌اند که کارشان را با سلیقه زمان سازگار سازند .
یکی از ویژگی‌ های مینیاتور کنونی توجه خاصی است که به طور مثال به نمایش چهره‌هایی بسیار زیباتر ، و متنوع‌تر از آنچه در آثار قدما دیده می‌شد ابراز می‌ گردد. صورتها بیشتر از گذشته خصوصیات نژاد ایرانی را بازگو می‌نماید همچنین در پاره‌ای از مینیاتورهای اخیر قانون مناظر و مزایا به وجهی تازه و خاص خود نمایی می‌ کند.

در مورد رنگ آمیزی وقلمگیری بسیاری از هنرمندان این شیوه به آثار خود رنگ و تنظیم سطوح براساس پررنگی و کمرنگی چند مایه رنگ نزدیک به هم و متنوع در قلمگیری‌ها نام برد .
در دو دهه اخیر ، اینگونه نقاشی رونقی تازه یافته که حاصل حمایت کارگزاران فرهنگی و نتیجه فعالیت استادان جوان‌تر ، از جمله محمد باقر آقا میری ، اردشیر مجرد تاکستانی و محمد علی رجبی است . کارها غالباً چون گذشته بیشتر معطوف به صناعتکاری است و ظرافت قلم مینیاتوری‌ساز را می‌ نمایانند. ولی به ندرت از خلاقت و ابداع برخوردارند . در واقع ، نگارگر فقط آنگاه که فارغ از قید قالبهای ساخته شده پیشین به اندیشه و خیال خود میدان می‌دهد به موفقیت هنری می‌رسد که در آ‌ثار فرشچیان دیده می‌شود.

3- نقاشی قهوه خانه
نقاشی قهوه خانه بر خلاف جریانهای نقاشی آکادمیک و نگارگری جدید، خارج از حوزه هنر رسمی رشد کرد این نوع نقاشی روایی مقارن با جنبش مشروطیت براساس سنتهای هنر مردمی و دینی وبا اثرپذیری از طبیعت نگاری مرسوم آن زمان، به دست هنرمندانی مکتب ندیده پدید می آید و بارزترین جلوه‌هایش را در عصر پهلوی می‌نمایاند .
محققین ،‌ سابقه نقاشی مذهبی عامیانه در ایران را به عهده ‌ی صفویان زمانی که تشیع گسترش بسیار یافت مربوط می‌دانند . اینگونه نقاشی که آمال و علایق ملی ، اعتقادات مذهبی و روح فرهنگ خاص لایه‌های میانی جامعه شهری را باز می‌تابید ، پدیده‌ای جدیدتر از سایر قالبهای نقاشی عامیانه ( چون پرده ک شی ،‌ دیوارنگاری بقاع متبرکه ، نقاشی ، پشت شیشه با مضمون مذهبی ، و جز اینها ) بود .

موضوعهای اصلی این نوع نقاشی داستانهای شاهنامه فردوسی ، خمسه نظامی ، وقایع کربلا قصص قرآن ،‌ و حکایتهای عامیانه ، موضوعهای اصلی این نقاشیها را تشکیل می‌ دهد .
نقاش ، این موضوعها را مطابق با شرحی که از زبان نقال ، تعزیه خوان ، مداح و روضه خوان می‌شنید وهمان گونه که در ذهن مردم کوچه و بازار وجود داشت ، به تصویر می‌‌کشید .
شاید بتوان قهوه خانه را نخستین خاستگاه این نوع نقاشی دانست . چون علاوه بر پیوندی نزدیک با نقاشی ، صاحبان قهوه خانه‌ها از نخستین سفارش دهندگان آن به شمار می‌آید محل نصب این پرده‌های نقاشی معمولاً در قهوه خانه‌ها ، محلهای عزاداری ، دکانها ، رودخانه‌ها و حمامها بود .موضوع پرده محل نصب آن را معین می‌کرد .

نقاش قهوه خانه از میان اصناف برخاسته بود . غالباً حرفه دیگری چون کاشی سازی ، گچبری نقاشی ساختمان و ; داشت ، و بنا به علاقه خود واز طریق تجربی ، فن پرده نگاری رنگ روغنی را آموخته بود. او اسلوبها و وسایل بیانی متداول را بر حسب سلیقه وروش خاص خود به کار می‌گرفت . هدفش صراحت وسادگی بیان ، و اثر گذاری هر چه بیشتر بر مخاطب بود . از همین رو، غالباً در پرده‌ اش نام اشخاص را که در کنار تصویرشان می‌نوشت ، شخصیت اصلی را بزرگتر از اشخاص فرعی نشان می‌داد ، ویا از قراردادهای تصویری معینی برای تاکید بر جنبه‌های مثبت یا منفی شخصیتها نشان می‌داد ، و یا از قراردادهای تصویری معینی برای تاکید بر جنبه‌های مثبت یا منفی شخصیت استفاده می‌ کرد .

کوشش نقاش قهوه خانه در بازنمایی صحنه و نمایش خصوصیات ظاهری و درونی آدمها ، همواره تحت تاثیر جانبداری او از نیروهای خیر است . او با همین انگیزش اخلاقی و عقیدتی ، بنابر منطق روایی پرده‌هایش قراردادهای خاصی را در طرز ترسیم پیکرها ، جامگان ، رنگ گزینی و ترکیب بندی رعایت می‌کند . بنابراین در مقایسه با مکتبهایی چون پیکر نگاری درباری از نظام زیبا شناختی معینی برخوردار نیست .

هنرمندان نقاشی قهوه خانه
نقاشی قهوه خانه با هنرمندانی چون حسین قوللر آقاسی و محمد مدیر به اوج شکوفایی رسید وبر هنر معاصر نیز اثر گذاشت. این استادان شاگردانی چون فتح الله قوللر ، حسین همدانی ، حسن اسماعیلی زاده ( چلیپا ) و عباس بلوکی فر را پرورش دادند .

امروزه این نوع نقاشی م ردمی به سبب آنکه خصلت کارکردی اولیه‌ اش را از دست داده کاملاً از رونق افتاده است.

4- نقاشی نوگرا
تقریباً 70 سال پس از شروع جنبش مدرنیسم هنری در غرب ، پژواک آن به ایران رسید و نقطه آغاز جنبش نوگرایی در ایران را می‌توان از سال ( 1320 ش ) دانست . در این سال حکومت رضا شاه سقوط کرد ، ایران به اشغال نیروهای بیگانه درآمد و جو اختناق گذشته شکسته شد . اندکی قبل‌ تر ، با مرگ کمال الملک و با پی‌ریزی دانشکده هنرهای زیبا روزگار سلطه مطلق راه و روش کمال الملک بسر آمده بود . آندره گدار – ؟؟ شناس فرانسوی – سرپرستی دانشکده هنرهای زیبا را بر عهده داشت و چند معلم خارجی در کنار برخی از

شاگردان سابق کمال الملک در آن به کار تدریس مشغول بودند . چند سالی نگذشت که در نخستین نمایشگاه انجمن فرهنگی ایران و شوروی 1324 شمسی ، آثاری با گرایش امپرسیونیست رخ نمودند.

در دانشکده هنرهای زیبا هنرجویانی چون احمد اسفندیاری ، عبدالله عامری ، کاظمی و یشکایی گامی فراتر نهاده و به پست امپرسیونیسم جلب شدند .در همین سالها ، یکی از معلمان جواد حمیدی و چند تن از فارغ التحصیلان دانشکده چون (‌کاظمی جلیل ضیاء پور ، و محمود جوادی پور ) برای ادامه هنرآموزی به اروپا رفتند .
ضیاء‌ پور در پاریس در کارگاه آندره لت با کوبیسم آ‌شنا شده بود پس از بازگشت به ایران به اتفاق شماری از شاعران و نقاشان نوپرداز انجمن خروس جنگی را به راه انداخت و با شور و حرارت به ترویج شیوه‌های مدرن نقاشی پرداخت . این عمل مقارن بود با برپایی نخستین نگارخانه تهران به نام آپادانا ، که آثار نوپردازی چون جوادی پور ، کاظمی ، حمیدی و هوشنگ پزشک نیا را به نمایش می‌گذاشت .

بدین صورت جدل کهنه و نو در عرصه شعر و هنر شدت گرفت .با توسعه فعالیت نقاشان نوپرداز سرانجام توجه کارگزاران فرهنگی کشور به آنان جلب شد . و نخستین بی‌ نیال تهران در سال 1 337 شمسی مهم‌‌ترین افراد رسمی دولت درتایید جنبش نوگرایی بود .

پس از این نقاشی نوگرا روند رشد و گسترش فزاینده‌ای را آغاز کرد . و تا امروز راهی پر از فراز و نشیب را پشت سر گذاشته است وهنرمند نوگرا از جستجوی راههای تازه غافل نبود و گهگاه به نتایجی درخشان نیز می‌رسید. گر چه کوششهای فردی او غالباً امکان تداوم و توسعه نمی‌یافت . در واقع مشکلات نقاشی نوگرا همچون سایر هنرهای جدید با مسائل اساسی جامعه‌ای که حرکت به سوی تجدد را تجربه می‌کند گره خورده است .
در میان‌ آثار هنرمندان پیشگام چون جلیل ضیاء پور ، حسین کاظمی ، احمد اسفن

دیاری ، جواد حمیدی ، محمد جوادی پور ، م ارکور گریگوریان ، ناصر اویسی ، سهراب سپهری ، بهمن محصص ، هانیبال الخاص ، ابوالقاسم سعیدی ، پرویز تناولی، محسن وزیری مقدم ومنصوره حسینی به نمونه‌های بدیع و اصیل بر می‌ خوریم و علاوه بر اینان در آثار هنرمندان دیگری که در سالهای بعد به میدان ‌آمدند نظیر پرویزکلانتری زنده رودی ، قندریز ، پیلارام ، صادق تبریزی ، مسعود عربشاهی ، غلامحسین نامی ، محمد احصایی ، مهدی حسینی ، پروانه اعتمادی ، نصرت الله مسلمیان و منوچهر صفر زاده در واقع اعتبار هنر جدید ایران به پشتوانه آثاری است که در بیان ذهنیت و حساسیت ایرانی به زبان جهانی توفیق یافته‌ اند .
نقاشی جدید در جریان تحولش از تقلید طبیعت بسیار فاصله گرفت هنرمند نوگرا بیشتر به تجربه ذهنی خویش باور دارد . باورهای او به شکلهای مختلف بروز می‌کند گاه به انتزاع مطلق می‌رسد گاه به تزئین صرف بدل می‌شود و گاه نیز به دنیای غرب و خیالی را در برابر دیدگان ما قرار می‌دهد .

چنین است که در اغلب نقاشی‌های جدید همچون نگاه‌های قدیم – واقعیت فیزیکی اشیاء نفی می‌شود . و فضا و زمان مفاهیمی انتزاعی‌اند از همین روست که در برخی کارها گلها به لکه‌های رنگین و درختان به خطوط موزون و آدمها به شکلهای دو بعدی استحانه یافته‌اند . نقاش نوپرداز ایرانی همچون نگارگران قدیم از بازنمایی واقعیت مرئیدوری می‌جوید ، اما کمتر به روایتگری و توصیف ادبی می‌پردازد . او تلاش می‌کند به بیان تجسمی ناب دست یابد و به همین سبب نیز اسلوبهای مختلف را می‌‌آزماید و در تجربیاتش از مواد گوناگون بهره می‌گیرد .

پرسشی که ذهن بسیاری از هنرمندان نوپرداز را به خود مشغول کرده بود کشف آن کیفیات و ویژگی‌هایی بود که می‌توانست کار آنان را از کارهای مشابه در نقاط دیگر جهان مشخص و ممتاز بسازد در کار آنان چه چیز ایرانی وجود داشت ؟ چه چیزی در آثار آنان وجود داشت که آثار آنان را به گذشته فرهنگی وطنشان پیوند می‌داد ؟ کار گزاران فرهنگی کشور هم مشوق این پرس وجوها بودند چرا که می‌خواستند شاهد ظهور یک « مکتب هنر ملی » باشند مکتبی که پیوندهای روشنی با دوره‌های با شکوه هنر ایران ، هنر هخامنشی ، ساسانی و صفوی داشته باشد . کوششهای ضیاء پور ، اویسی و شماری دیگر از نوپردازان دهه 1330 شمسی ، در همین راستا بود که نتایجی هم هر چند محدود به بار آورد در ادامه این جریان هنرمندان جوان‌تری که مکتب سقاخانه نام گرفتند به میدان آمدند .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر

پروژه دانشجویی مقاله ویروس های کامپیوتری در word

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 پروژه دانشجویی مقاله ویروس های کامپیوتری در word دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه دانشجویی مقاله ویروس های کامپیوتری در word   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه دانشجویی مقاله ویروس های کامپیوتری در word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه دانشجویی مقاله ویروس های کامپیوتری در word :

ویروس های کامپیوتری

پیشگفتار
موضوع پروژه بر این قرار است که ما در این فرم افزار ، بیش از 120 نوع ویروسی که هم اکنون در سالهای 79و80 در ایران موجود می باشند – اعم از ویروسهای ایرانی و ویژه اینترنت – را ترجمه کرده و برای علاقمندانی که می خواهند با عملکرد وویروسها بیشتر آشنا شوند ، گرد آوری و تحت یک نرم افزار ارائه نموده ایم .
همچنین کاربر میتواند اطلاعات کاملی را راجع به ویروسها و آنتی ویروسها به همراه معرفی چند آنتی ویروس به کمک منوی راهنمای ویروسها و ضد ویروسها در اختیار داشته باشد .

مقـدمه
بیش از سه دهه ازساخت اولین ویروس کامپیوتری توسط فرد کوهن می گذرد . شاید درابتدا کوهن هرگزتصورنمی کرد که روزی اختراع اوبه صورت یک فاجعه کامپیوتری در آمده و دنیای کامپیوتر را مورد تهدید قرار دهد (متاسفانه بسیاری از مشکلات بزرگ تکنولوژی همین گونه آغاز می شود). کوهن صرفا به عنوان یک پروژه دانشجویی ، برنامه ای را ساخت که می توانست خود را تکثیر کرده وانگل وار به دیگر برنامه ها بچسبد و نوعی تغییر در آنها بوجود آورد . با طرح ویژگیهای این نوع برنامه ها در مقالات و سخنرانیها بتدریجاین مسئله توجه عده زیادی از بر نامه نویسان را به خود جلب کرده و رفته رفته مسئله تولید ویروسهای کامپیوتری نضج گرفت.

علت نامگذاری ویروس بر روی اینگونه برنامه ها،تشابه زاد آنها با ویروسهای بیولوژیکی بود. چرا که ویروسهای کامپیوتری مانند ویروسهای بیولوژیکی بطور ناگهانی تکثیر می شوند و در حالی که ممکن است بر روی یک دیسک وجود داشته باشند.تا زمانی که شرایط مناسب نباشند،فعال نخواهد بود.امروزه مسئله ویروسهای کامپیوتری به یک معضل بسیار جدی تبدیل شده است.

حوزه عملکرد ویروسها، انواع کامپیوتر ها وسیستم های عامل را در بر می گیرد. و هر روزچندین ویروس جدید تولید شده و در فضای کامپیوتر جهانی رها می شود. بدون اینکه بتوان فرد سازنده آن را شناسایی و مواخذه کرد.برای یک کاربر معمولی PC ممکن است حداکثر ضرر ناشی ازیک ویروس خطر ناک ،

نابود کردن اطلاعات وبرنامه های مهم موجود بر روی کامپیوتری باشد درحالی که ضرر یک ویروس مخرب بر روی شبکه ارتباطی ترمینالهای بانک های یک کشور ممکن است موجب تغییر و یا حذف اطلاعات مالی شرکتها و افراد صاحب حساب شده و خسارات مالی سنگینی را ببار آورد ، آنچنان که تا کنون نیز مواردی از این دست ، ازرسانه های گروهی اعلام شده است . بنابراین اثر تخریب کنندگی ویروسها مرز خاصی نمی شناسد و هر جا که اثری ازیک فعالیت کامپیوتری نرم افزاری وجود دارد،ممکن است ویروسها نیز حضور داشته باشند .

بدیهی است رشد سرطان گونه ویروسها متخصصین امر را بر آن می دارد که برنامه هایی برای نابودی آنها تهیه کنند.تا کنون برنامه های ضد ویروس زیادی ساخته شده است که هر یک گروهی از ویروسها را شناسایی و آنها حذف می کنند .

این برنامه ها هر یک ویژگیهای خاصی داشته و براحتی نمی توان ازآنها را به عنوان بهترین ضد ویروس معرفی کرد . متاسفانه به دلیل کمبود منابع ، عموم کاربران داخل کشور ازکارایی و نحوه عملکرد برنامه های اطلاع کافی نداشته و لذا صرفاً ازآنها به شکل ساده و بدون تنظیمات خاص استفاده کرده و از این رو در بسیاری موارد مشکلات ناشی از وجود ویروسها به طور قطعی حل نمی شوند .

ویروس کامپیوتری چیست ؟
ویروس کامپیوتری برنامه ای است که می تواند داده های موجود روی دیسک و حافظه RAM را معیوب نموده و در نتیجه از اجرای برنامه ها بطور صحیح جلوگیری به عمل می آورد .بعضی از ویروسها ی کامپیوتری ضعیف بوده و فقط با نمایش پیغام خاصی خود را نشان داده و صدمه ای به دیسک وارد نمی سازند ولی نوع دیگر ویروس ها ممکن است به حد خطرناک باشند که کل اطلاعات دیسک را از بین برده و کاربر را مجبور به format نمودن دیسک مزبور کنند.

ویروسها کامپیوتری به صورت مخفیانه و از طریق برنامه هایی که توسط دیسک های دیگر یا مودم به کامپیوترتان کپی می کنید ،وارد کامپیوترتان می شوند . این ویروسهای کامپیوتری ممکن است مدتها در کامپیوتر شما موجود بوده و فقط به تکثیر خود پرداخته و هیچ صدمه ای وارد ننمایند و درساعت و تاریخ و یا هنگام اجرای برنامه خاصی فعال شده وتمام کپی ها ی خود را نیز فعال کنند که بستگی به ویروس مورد نظر ، صدمات غیرقابل جبرانی را وارد می کنند . ویروس ها اغلب روی فایـل های اجرایی دیـسک عمل نموده وآنها را معیوب می کنند . ویرس های کامپیوتری به صورت برنامه جداگانه ای وجود ندارند بلکه خود را به فایل ها و برنامه های دیگر چسبانده و از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر منتقل می شوند .

تا کنون بیش از 20000ویروس شناخته شده اند و متخصصین و کارشناسان پس از شناسایی هر یک ازآنها ، نام خاصی را به آنها اطلاق کرده اند .
برای محافظت و سالم نگه داشتن دیسک ، کاربران بایستی ازبرنامه های موجود به طور مداوم استفاده نمایند که یکی از آنها و قویترین شان برنامه Disk Monitor است البته برنامه های دیگری در سیتسم عامل Dos و دیگربرنامه های سودمند نیز تعبیه شده اند که عبارتند از Vasfe وسنسورهای مختلف برنامه Norton system Doctor در Un تحت ویندوز 95 و;;

اگربرنامه های حفاظت ازدیسک همیشه استفاده نمایید،امکان ورود ویروس های کامپیوتری به کامپیوترتان کم شده و در نتیجه سیستم شما سالم خواهد ماند .
در انتها بطور خلاصه می توان گفت : ویروس برنامه مخفی و کوچکی است که باعث آلوده شدن برنامه های دیگرمی شود و می تواند داده ها را دستکاری و یاتخریب نموده ، سرعت سیستم را کاهش داده باعث اغتشاش و عدم کارایی کامپیوتر شود .
مهمترین خصوصیت ویروس قدرت تکثیر آن است ، ویروسها برای تکثیر نیاز به یک برنامه اجرایی دارند یعنی بیشترویروسها درفایلهای اجرایی جای می گیرند و آنها را آلوده می کنند . کمتر ویروسی پیدا می شود که بتواند نسخه های اجرایی جای می گیرند و انها را آلوده می کنند و کمتر ویروسی پیدا می شوند که ابتدا نسخه های اجرایی ازخود را در برنامه های دیگر قرار دهد . برنامه آلوده به ویروس می تواند هر برنامه سیستمی با کاربردی باشد که شرایط مورد نیاز برای پذیرش ویروس را داشته باشد .
برنامه آلوده قادر است برنامه های دیگر را آلوده کند .

خانه ویروس
ویروس هم مانند هر برنامه کامپیوتری نیاز به محلی برای ذخیره خود دارد منتهی این محل باید به گونه ای باشد که ویروسها را به وصول اهداف شوم خود نزدیک تر کند .همانطور که می دانید اکثر ویروسها به طور انگل مانندی به فایلهای اجرایی می چسبند وآنها را آلوده می کنند.اصولا دربرخورد با ویروسها ، فایلها ی اجرایی و غیر اجرایی تقسیم می شوند عموم ویروسها در فایلهای اجرایی جای گرفته و آنها را آلوده می کنند و واقعاً کمتر ویروسی هست که در یک فایل غیراجرایی جای بگیرد و بتواند از طریق آن تکثیر پیدا کند.

در ذیل،فهرست پسوندهای رایج فایلهای اجرایی ارائه شده است و اکثر نرم افزارهای ضد ویروس در حالت عادی(بدون تنظیم خاص)‌تنها همین فایلهارا ویروس یاب می کنند(البته دربرخی برنامه های ضد ویروس ممکن است برخی پسوندها حذف و اضافه شوند)‌.EXE-COM-SYS-BIN-OVL-DLL-SCR
بنابراین یکی از اصلی ترین خانه های ویروس فایلها آلوده به ویروس هستند.از طرف برخی ویروسها علاقه خاصی به قطاع بوت (Boot Sector) و جدول بخش بندی دیسک Master Boot record) یا (partition دارند .

قطاع بوت واحد راه اندازی Dos است که در قطاع شماره صفر سخت دیسک یا فلاپی دیسک قراردارد و جدول بخش بندی شامل اطلاعات تقسیم بندی سخت دیسک است که در‌آن نیز در قطاع شماره صفر سخت دیسک قرار دارد . اینگونه ویروسها با قرار گرفتن در یکی از این دو محل به محض روشن شدن کامپیوتر می توانند به راحتی و به دلخواه کنترل تمامی برنامه هایی که اجرا می شوند را در دست بگیرند و حتی به گونه ای عمل کنند که شماتا مدتها متوجه به حضور آنها نشوید!

محل دیگر ویروسها که البته موقتی است در حافظه RAM کامپیوتر می باشد . به محض روشن کردن کامپیوتر و اجرای یک برنامه آلوده به ویروس و یا دسترسی به یک دیسک تا قطاع بوت و جدول بخش بندی آلوده ، ویروس همراه آن در حافظه جا می گیردو برخی ازآنها تا زمان خاموش کردن کامپیوتر همان جا مانده و فایلهای دیگر را آلوده می کنند ولو آنکه شما حتی برنامه آلوده را حذف کرده و فلاپی دیسک آلوده را نیز از دیسک گردان مربوط بیرون بیاورند .

ویروسها شناخته شـده
ویروس شناخته شده ویروسی است که قبلا توسط متخصصین کشف شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است .
بدین ترتیب نامی مانند Stonedیا Michelangelo‌برای آن انتخاب شده است . همچنین امضایی (Signature) دارد که یک سری بایت منحصر به فرد دربرنامه ویروس بوده و در شناسایی آن کمک می کند .
همچنین ویروس ممکن است چند نژاد شناخته شده داشته باشد (یعنی گونه هایی در برنامه های اصلی آنها تفاوت جزیی وجود دارد.)
تا کنون بیش از 10000 ویروس شناخته شده است . بسیاری ازآنها مدتی است دیده نشده اند و احتمالاً معدوم شده اند ، اما با وجود این هیچ راهی برای پیش بینی زمان و محل ظهور مجدد آنها وجود ندارند .

انواع ویروسها
ویروس های کامپیوتری بسته به نوع تاثیرآنها به سه قسمت تقسیم می شوند :
الف) Boot Sector
Boot Sectorبخشی ازدیسک سخت شماست که به کنترل چگونگی آغاز سیستم عامل هنگام روشن کردن کامپیوترمی پردازد یک ویروس Boot Sector، Boot Sectorاصلی دیسک را برداشته و خود جانشین آن می شود و ویروس را به حافظه انتفال می دهد و حضور ویروس در حافظه به مفهوم پخش شدن آن در دیسک های دیگر می باشد .

ب) File infector
ویروس تخریب کننده فایل،ویروس را برای فایلی که برنامه آن اجرا شده، اضافه می کند این اضافه شدن به گونه ای است که درهنگام اجرای برنامه ویروس فعال شده و فعالیت آن به مفهوم پخش آن درسایر فایل های برنامه نیز می شود .

پ)Trogen Hourse
ویروس Trogen Hourse به عنوان برنامه مخرب کامپیوتری می باشد . بدین ترتیب که فایل ها و دیسک ها را خراب کرده و قدرت آن سایر انواع ویروس ، بسیار بیشتر می باشد . فایل هایا دیسک ها را خراب کرده و قدرت آن ازسایر انواع ویروس ، بسیار بیشتر می باشد .فایل ها یا دیسک هایی که با ویروس Trogen Hourseتخریب شده اند . ممکن است قابل بازیابی نباشند .

انواع ویروس ها نسل جدید
1- ویروس های مقیم در حافظه (Memory Resident Virus)
برنامه مقیم در حافظه، برنامه ای است که پس از اتمام شدن اجرا ، جای خود را در حافظه از دست نمی دهد . بیشتر ویروسها پس از فعال شدن مانند برنامه های مقیم در حافظه عمل می کنند ودر حافظه باقی می مانند .
2- ویروس های استتاری یا نهان (Stealth)
این ویروسها با روشهای خاص و بدون تغییر وضعیت ظاهری، عملیات خود را انجام می دهند و به روشهای گوناگون ردپای خود را مخفی می کنند تا شناخته نشوند .

یعنی فایل های آلوده به این ویروسها طوری نشان داده می شوند که فکر کنیم سالم هستند .
3- ویروسهای رمزی (Enctypting Virus)
این ویروسها برای جلوگیری ازشناسایی خود را بصورت های مختلفی رمزی می کنند . ویروس در 1260 یا (Stealth) به صورت کد بوده و به طور تصادفی تغییراتی در کد بندی خود ایجاد می کند تا روال شناسایی ویروسها را خنثی و بی اثر کند .
ویروس ایرانی ((آریا)) به صورت کد شده بر روی فایلهای آلوده قرار می گیرد و در ابتدای ویروس ،یک روال رمزگشا ویروس وجود دارد .
4-ویروسهای چند شکلی یا هزار چهره (Polymorphic Virus)

کشف این ویروسها ازهمه مشکل تر است زیرا این ویروسها پس از هر بار آلوده سازی ، ساختار داخلی خود را تغییر می دهند و یا شیوه های خود رمزی استفاده می کنند . این ویروسها هنگام تولید مثل شکل خود را تغییر و تکامل می دهند . برخی از آنها می توانند رمز خود را به طور تصادفی تغییر دهند ، بدون آنکه در وظیفه آنها خللی وارد شود .
5-ویروسهای انفجاری (Triggerdd event Virus)
این ویروسها بخشی از عملیات تخریب خود را در ساعت و یا در تاریخ خاصی انجام می دهند ولی تکثیر وآلوده سازی فایل ها درتمام مدت فعال بودن ویروس در حافظه و اجرای برنامه های دیگر صورت می گیرد .

به عنوان مثال ویروس ایرانی درTOPGUN چنانچه تاریخ سیستم برابر با روز دوم ماه باشد ،64 بایت اول Ram CMOS را پاک می کند .
6- ویروس خود شاخته (Self Modify Virus)
ویروسهایی که خود را با نسخه های قبلی خود درسیستم مطابقت می دهند ونسخه های قبلی خود را Update می کنند .
7-ویروسهای چند قسمتی (Multi partite Virus)
این نوع ویروسها دارای چند ین قسمت هستند که هر کدام کار خاصی را انجام می دهد. مانند برنامه ای که از چندین روال تشکیل شده است .

عملکرد ویروس
ویروسها عملکرد مختلفی دارند و انچه در مورد همه آنها اشتراک دارد،عملکرد منفی آنها می باشد. به این معنی که ویروسها عموما در صدد ایجاد مزاحمت های کامپیوتری هستند.این مزاحمتها گستردگی وسیعی دارند و به راحتی قابل تعریف نیستند . اما به طو کلی می توان عملکرد ویروس ها را به صورت زیر تقسیم بندی کرد :
-ایجاد تاخیر وقفه و در حین عملیات سیستم اعم از اجرای برنامه ها و یا راه اندازی کامپیوتر و ;
– تخریب یا حذف برنامه ها و اطلاعات بخشهای مختلف دیسکها و یا حتی Format کردن دیسکها
– اشتغال حافظه و تکثیر در حافظه به نحوی که در حافظه جایی برای اجرای دیگربرنامه ها نمی ماند .

– مزاحمتهای فوق ممکن است به محض فعال شدن ویروس (یعنی قرار گرفتن ویروس در حافظه از طریق اجرای یک برنامه کاربردی آلوده و یا در یک تاریخ و زمان خاص و یا حتی با اجرای یک برنامه کاربردی خاص انجام شود.)

علائم موجود در ویروس

علائم زیر معمولا به وسیله ویروسها ایجاد می شوند . اما ممکن است در اثر عوامل غیر ویروسی نیز ظاهر شود .
1) قفل کردن و دادن پیامها ی غیر عادی : بعضی از ویروس ها به محض ورود به حافظه،خودشان را چندین بار تکثیر می کنند این کار موجب میشود سیستم بسیار کند شود و گاهی نیز قفل کند . بعضی از ویروسها نیز پس از آلودگی پیامهای گوناگونی به نمایش می گذارند .
2) دادن پیامهای غیرعادی : پاره ای از ویروسها در مراحلی از آلودگی خود پیامهایی را نمایش می دهند که نشانه آلودگی سیستم است .
3) اختلال درکار Printer:یکی ازمواردی که نشان دهنده آلودگی احتمالی به ویروس است اختلال در کار چاپگر است . اعمالی مانند توقف عمل چاپ و عمل format موقع چاپ یا .. می تواند نشان دهنده آلودگی سیستم باشد .

4) صدای غیر عادی Speaker: برخی از ویروسها با ایجاد صداهای غیر عادی یا پخش یک موزیک و; آلودگی سیستم را اعلام می کنند. Atiavri باعث پخش شدن صدای هیس ازبلندگوی کامپیوتر می شود .
5) کاهش سرعت سیستم : در صورتی که زمان بار کردن برخی از برنامه ها به نحوه قابل ملاحظه ای افزایش یابد و یا مدت زمان راه اندازی سیستم ، وقتی که ازروی HARD DISK‌راه اندازی می شود،افزایش یابد، و; نشان دهنده احتمال آلودگی به ویروس است .

6) وقتی که صفحه کلید را فشار می دهد دستوری را وارد می کنید پیامی مبنی بر غلط بودن شکل دستور دریافت می کنید و علت آن ممکن است این باشد که اگرکلید B را فشار می دهید علامت کید مجاورش ، یعنی N‌روی صفحه نمایش ظاهر می شود، در این صورت احتمالا کامپیوتر آلوده به ویروس است .
7) خرابی DISK: ممکن است که احتمالاً بخشی ازدیسک یا تمام آنها ازبین بروند و یا دیسک Format شود .
8) کاهش حجم حافظه : با وجودی که هیچ برنامه مقیم جدیدی بر روی سیستم نصب نشده باشد ، ظرفیت حافظه کاهش یافته است .
9) تغییر در اندازه فایل ها : طول برنامه ها ی قابل اجرا ،بعنی فایل های EXE,CIM به اندازه 400 تا 6000 بایت تغییر می کنند .
10) اختلال در صفحه نمایش : هنگام اجرای یک فایل یا ;. کاراکتر ها و پیا م های غیر معمول روی صفحه نمایش ظاهر میشود(ممکن است برخی از این پیغام ها نام ویروس فعال در حافظه باشد.)
11) اختلال در SETUP: برخی از ویروسها ، اطلاعات موجود در Setup کامپیوتر را از بین می برند .
12) راه اندازی مجدد سیستم (Restart) : برخی از ویروسها موقع استفاده ازبرنامه باعث RESTART شدن سیستم می شود .
13) خواص فایلهای اجرای تغییر می کند .
14) در حین اجرای یک برنامه ، بخشی از عملیات برنامه به طور عادی انجام نمی شود.
15) هنگام کار درمحیط های گرافیکی تصاویربر هم می ریزند .
16) هنگام اجرای فایل ها پیغام Fileis Damaged‌یا File is curropted ظاهرمی شود .
17) امکان دسترسی به یکی ازدیسک گردانها از بین می رود .
18) هنگام اجرای یک برنامه سیستم قفل می کند و گاهی فشردن کلیدهای ALT+DEL+CTRl نیز نمی تواند سیستم راه اندازی کند .
ویروسهای ناشناخته:
شاید یافتن ویروس های ناشناخته مهمتر از ویروس های شناخته شده باشد ،زیرا ویروس های جدید تا قبل از کشف شدن ، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتن ،نامگذاری و توزیع ویروس یابها ، مدتی ناشناخته می مانند .
ویروس یابها با جستجوی فایل های برنامه ای به دنبال تغییراتی در آنها احتمال آلودگی ویروسی را نشان می دهند ، ویروس ها ی ناشناخته را پیدا می کنند . بیشتر فایل ها ی برنامه ای پس از نصب تغییر نمی کنند ، بنابراین وجود هر گونه تغییری در آنها می تواند نشانگر آلودگی ویروسی باشد .
اولین باری که ویروس یابها میکروسافت را در درایوی مورد استفاده قرار دهید، فایلی به نام CHKLIST.MS در هر فهرستی ایجاد می کند و اندازه ، صفات ، تاریخ و ساعت تمام فایل های برنامه ای فهرست مزبور را درآن فایل ثبت می کند.
اولین باری که مقدارکنترلی (Check sum) یعنی مقدار منحصر به فردی که از محاسبه محتویات فایل بدست می آورد را نیز ثابت می کند. بدین ترتیب اگر محتویات فایل تغییر کند ،مقدار کنترلی آن نیز تغییر می کند و ویروس یاب ازروی آن می فهمد که فایل تغییر کرده است ، جتی اگراندازه ،صفات و تاریخ و سرعت آن ثابت مانده است .
اگر هنگام ثبت داده ها CHKLIST.MS ویروس ناشناخته ای در سیستم وجود داشته باشد شناسایی نخواهد شد . خوشبختانه VSAFE می تواند با نظارت بر سیستم، جلوی فعالیت مخرب ویروس ها را بگیرد .
پس از تشکیل فایل های CHKLIST.MS، هر بار که عملیات ویروس یابی انجام شود ، ویروس یابی داده های ثبت شده را با فایل های برنامه ای مقایسه می کند. هر گونه تفاوتی در آنها باعث می شود ویروس یاب داده های ثبت شده را با فایل های برنامه ای مقایسه می کند . وجود هر گونه تفاوتی در آنها باعث می شود که ویروس یاب امکان وجود یک ویروس ناشناخته را گزارش دهد که در این صورت باید فکری به حال سیستم بکنید.در این حالت می توانید به برنامه ویروس یاب بگویید که ازتغییر صرف نظر کند، فایل CHKLIST.MSرا با داده های جدید نوسازی کند ، فایل آلوده را پاک کند ، یا عملیات ویروس یابی را متوقف سازد .
ساختار عمومی ویروسها و ضد ویروسها :
سیستم عامل دارای امکاناتی است که به ویروس نویسان اجازه می دهد با استفاده از آنها کنترل سیستم را در دست بگیرید، خود را مخفی کنند ، در حافظه مقیم شوند و ;.
ویروسهای کامپیوتری با استفاده از این امکانات از روشهای مدرن و پیچیده ای برای آلوده سازی ، مخفی سازی خود و تخریب اطلاعات استفاده می کنند . یکی از این ویروسها One half است .
اولین باری که برنامه آلوده به ویروس ، برروی یک کامپیوتر سالم و غیر‌آلوده اجرا شود partition Table را آلوده کند . بعد از‌ان هر وقت که سیستم با hard disk آلوده راه اندازی می شود ، ویروس کنترل عملیات ورودی /خروجی را در دست می گیرد .
در صورتی که اطلاعات partition Tableبه کلی از بین برود، بدیهی است که سیستم دیگر Bootنمی شود .
وقتی ویروس partition Table را آلوده بعد از آن در هر بار روشن شدن سیستم دور سیلندر از انتهای hard disk راکد کرده و به ان ترتیب بعد ازمدتی ، حجم زیادی از اطلاعات تخریب می شوند .
تکنیک های آشکارسازی ویروس ها :
یکی از اولین نرم افزارهایی که بر روی کامپیوتر نصب می شوند اخرین نسخه نرم افزارهای ضد ویروس است. هیچ کدام از ضد ویروس های زرنگ و باهوش اغلب می توانند آنها را فریب دهند ولی‌ آنها احتمال آلودگی رابه حداقل می رسانند و درصورت آسیب دیدن ، کار درمان را ، راحتر می کنند .
1-بررسی علامت مشخصه ویروس بانگ الگوی ویروسirus Pattern database V
ساده ترین روش تشخیص ویروس ها نگاه کردن به برنامه آنهاست و بررسی پیام ها ی موجود در انهاست . راه دیگر گشتن به دنبال بایت های خاصی ، که مشخص کننده ویروس های خاص است ، می باشد. که به آنها رمز مشخصه (Signature) یا امضاء ویروس می گویند . بنابراین در این روش همه فایل ها جستجو می شوند تا علامت مشخص شده ویروس را پیدا کنند در Boot Sector‌آلوده به ویروس ((مغز پاکستانی )) رشته های Virus shoe وجود دارد که ممکن است از این علامت برای شناسایی این ویروس استفاده کرد . در انتهای کلیه فایلهای آلوده به ویروس Mixer 1,2 می توان رشته حرفی mixl را پیدا کرد . بنابراین در بانگ الگو می توان از این علامت ، برای شناسایی این ویروس استفاده کرد .
2- بررسی تجربی یا مکاشفه ای (Heuristic Scan)
در این روش ضد ویروس به دنبال رفتارهای ویروس می گردد مثلا به دنبال قطعاتی که به صورت رمز بوده و خطر آفرین هستند می گردد . مانند کپی کردن فایل بر روی خودش ، یا به یک فایل دیگر ، یا حذف کردن خودش بدون هیچ اخطاری به کاربر ، در این روش ممکن است هشدار اشتباه نیز داده شود و نسبت به روش بانک الگوی ویروس ، دارای دقت کمتری است اما برای تشخیص ویروس های جدید که رمز مشخصه آنها هنوز در نرم افزارهای ضد ویروس وجود ندارد بسیار خوب عمل می کند .
3-بررسی درستی مجموع (integrity Checking)
ویروس معمولاً اندازه تاریخ یا مشخصات فایل اجرایی را تغییر می دهد . بنابراین می توان با ضبط قبلی و قایسه آن با وضعیت فعلی (CHKLIST.MS)‌از تغییرات احتمالی که بوسیله ویروس ایجاد می شود آگاه شد. اگر ویروس جدید باشد و ضد ویروس آن در دسترس نباشد با این روش می توان به شناسایی ویروس های جدید نیز پرداخت .

4- بررسی رمز ژنریک :
در این روش به جای جستجوی رمز مشخصه ویروس های خاص ، به دنبال الگوهایی مانند دستور العمل های پرش نامناسب می گردد که به برنامه های ویروسی شباهت دارد . این روش برای کشف ویروس های هزار چهره که می توانند رمز خودشان را هر بار که فایل جدیدی را آلوده می کنند ، تغییر دهند ، بسیار کارا و موثر است .
5-رفتار نگرها :
به رفتارهای غیر عادی و طبیعی داخل کامپیوتر توجه دارند . مانند فایلی که روی Boot Sector می نویسد‌ یا HARD DISK‌را Format می کند . وقتی چنین اتفاقی می خواهد انجام شود ضد ویروس کاربررا آگاه می کند .
6-بررسی فازی :
اساس این روش بر منطق فازی استوار است . با این روش می توان دقیقاً به وجودویروسهای هم شکل و هزار چهره پی برد . ضد ویروسها یی که بر اساس بررسی فازی کار می کنند در تشخیص ویروسها بسیار خوب عمل می کنند . اما عملیات جستجو را آهسته انجام می دهند و بروز اشتباه در‌انها بسیار اندک است.ضد ویروس IBM بر این اساس کار می کند و بسیاری از ویروسها را تشخیص و نابود می کند .
روشهای کلی مبارزه :
جمله معروفی در علم پزشکی مطرح شده است که پیشگیری از بیماری به مراتب آسانتر از درمان آن است این سخن تا حدود زیادی درمورد ویروس های کامپیوتری نیز صدق می کند . به این معنی که در بسیاری از مواقع جلوگیری از ورود ویروس به کامپیوتر ساده تر از رفع آن است .
به طور کلی راههای اصلی برای مبارزه با ویروسها به دو دسته زیر تقســـیم
می شوند .
1) شناسایی ویروس ها و جلوگیری از ورود آنها به کامپیوتر
2) از بین بردن ویروسی که به سیستم وارد شده و درصورت ایجاد اختلال ، بازگرداندن وضعیت سیستم کامپیوتر و برنامه های‌آن به حالت عادی
اجرای دو بند فوق مستلزم شناخت چهره واقعی ویروس ، یعنی کد مبدا آنها است هر روز ویروس های جدیدی با یک کد مبدا آنها شناخته شده و تا برنامه پاک کننده تهیه می شود ، هزاران برنامه در معرض حمله و تخریب این ویروس ها قرار گرفته اند .
شرکتها ی تولید کننده نرم افزار های ضد ویروس زمانی میتوانند برنامه های ضد ویروس خود را کامل تر و فراگیر تر کنند که حداقل به ویروس جدید ساخته شده توسط دیگران دسترسی پیدا کنند تا بتوانند با شناخت کد مبدا و نحوه کار آنها برنامه های ضد ویروسی مناسب را طراحی نمایند و همه این مراحل بسیار وقت گیر خواهد بود .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر
<   <<   16   17   18   19   20   >>   >