سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله امکان سنجی توسعه گردشگری مذهبی روستایی بر اساس مدل استراتژ

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله امکان سنجی توسعه گردشگری مذهبی روستایی بر اساس مدل استراتژیک SWOT مطالعه موردی: زیارتگاه باباسیف الدین دهستان ارمو، شهرستان دره شهر در pdf دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله امکان سنجی توسعه گردشگری مذهبی روستایی بر اساس مدل استراتژیک SWOT مطالعه موردی: زیارتگاه باباسیف الدین دهستان ارمو، شهرستان دره شهر در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله امکان سنجی توسعه گردشگری مذهبی روستایی بر اساس مدل استراتژیک SWOT مطالعه موردی: زیارتگاه باباسیف الدین دهستان ارمو، شهرستان دره شهر در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله امکان سنجی توسعه گردشگری مذهبی روستایی بر اساس مدل استراتژیک SWOT مطالعه موردی: زیارتگاه باباسیف الدین دهستان ارمو، شهرستان دره شهر در pdf :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: اولین کنفرانس ملی جغرافیا، گردشگری، منابع طبیعی و توسعه پایدار
تعداد صفحات: 16
چکیده:
امروزه یکی از شاخه های صنعت توریسم که جنبه مذهبی و اعتقادی دارد و بخشی از توریسم فرهنگی به شمار می آید، توریستمذهبی و زیارتی است. این شاخه از توریسم جهانی، از نظر جذب درآمد و رونق اقتصادی ناحیه یا کشور دارای اهمیت زیادی میباشد. بناهای مذهبی بخش مهمی از مراجعات مردمی را در کشور به خود اختصاص می دهند و جزء پربیننده ترین بناها به شمارمی روند. در استان ایلام اماکن مقدس و بقاع متبرکهی به تعداد 46 مورد وجود دارد. که این اماکن به مثابه کانون های زیارتی، درسطح محلی و ناحیه ای گردشگر(زائر) می پذیرند و در نتیجه به کمک این اماکن و با برنامه ریزی، سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های لازم می توان باعث توسعهی این مناطق گردید.در این پژوهش به امکان سنجی توسعه گردشگری مذهبی زیارتگاهباباسیف الدین شهرستان دره شهر بر اساس مدل SWOT که یک مدل تحلیلی و یک ابزاز برنامه ریزی استراتژیک است، پرداختهشده است. جهت دستیابی به اهداف تحقیق، از روش ترکیبی (پیمانی، مطالعات میدانی) به تعیین نقاط قوت، ضعف، فرصت ها وتهدیدها منطقه مورد مطالعه، که در راستای توسعه گردشگری زمینه مساعد یا بازدارنده دارند،اقدام و سپس به تنظیم پرسشنامهبرای نظر خواهی از مردم محلی، گردشگران و مسئولان که جامعه آماری ما در این بررسی 50 نفر بوده است،مبادرت گردید. نتایجپژوهش نشان داد که در مجموع تعداد 17 عامل قوت و فرصت به عنوان مزیت ها و 19 نقطه ضعف و تهدید ها به عنوان محدودیتها و تنگاهای پیش روی گردشگری مذهبی منطقه وجود دارند. تحلیل مدل استراتژیک SWOT نشان می دهد که عوامل داخلی (قوت ها و ضعف ها) دارای اهمیتی برابر با 2/61 و عوامل خارجی (فرصت ها و تهدیدها) دارای اهمیتی معادل 2/75 بوده اند. بنابراین باید راهبرد تهاجمی را برای توسعه گردشگری مذهبی زیارتگاه بابا سیف الدین انتخاب نمود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر