سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله بررسی نگرش دانش آموزان شهر اصفهان نسبت به رفتار ترافیکی در

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی نگرش دانش آموزان شهر اصفهان نسبت به رفتار ترافیکی در pdf دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی نگرش دانش آموزان شهر اصفهان نسبت به رفتار ترافیکی در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی نگرش دانش آموزان شهر اصفهان نسبت به رفتار ترافیکی در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی نگرش دانش آموزان شهر اصفهان نسبت به رفتار ترافیکی در pdf :

سال انتشار: 1385

محل انتشار: هفتمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

تعداد صفحات: 12

چکیده:

در چند دهه اخیر موضوع رفتار اجتماعی در عرصه حمل و نقل مورد توجه دانشمندان و پژوهـشگران علوم رفتاری قرار گرفته است . هدف این پژوهش بررسی وتعیین نگرش دانش آموزان شهر اصفهان نسبت به رفتار ترافیکی است . در همین راستا سوال های پژوهش عبارت بودند از : )1 رابطـه بـین نگـرش و ویژگی های دموگرافیک دانش آموزان پاسخ دهنده چگونه است؟ )2 نظر دانش آموزان در مورد تأثیرگذازی انواع آموزش های ارایه شده چگونه است؟
جامعه آماری دانش آموزان دبیرستانی و پیش د انشگاهی شهر اصفهان بودند . نمونه انتخـابی 300 نفـر از دانش آموزان که 3 ناحیه(3 , 2 و 5 )انتخاب شده بودند . روش نمونه گیری به صورت نمونه در دسـترس بود . جهت اندازه گیری از ابزارهای زیر استفاده شد . 1 ) پرسشنامه نگرش نسبت به رفتار ترافیکی : ایـن پرسشنامه پرسشنامه ای محقق ساخته است که میزان نگرش افراد را مورد سنجش قرار می دهد . سوال های پرسشنامه به شکل بسته پاسخ بود , این پرسشنامه شامل 54 سوال بود که میزان نگرش افراد را به رعایت رفتار ترافیکی و رانندگی مورد سنجش قرار داد . پا یایی پرسشنامه نگـرش از روش همـاهنگی درونـی (آ لفای کرونباخ ) استفاده شد که ضریب پایایی 93 /0 را نشان داد که پایایی مناسبی بـود . )2 پرسـشنامه ویژگی های دموگرافیک : این پرسشنامه شامل سوال هایی بود که ویژگی های فردی و اجتماعی دانش آموزان مانند سن ، جنس ، تحصیلات پـدر،تحصیلات مادر، تعداد افراد خانواده ، شغ ل مادر، شغل پـدر، وضـعیت اقتصادی ، درآمد خانواده و وضعیت مسکن ، داشتن اتومبیل خانوادگی را می سنجید . این پرسشنامه توسـط دانش آموزان تکمیل گردید . 3 ) پرسشنامه نظرسنجی آموزشی : در این پر س شنامه میزان تاثیرگذاری آموزش از منابع مختلف آموزشی مورد پرسش قرار گر فت . سوال ها به شکل بسته پاسـخ بـوده و ارزش گـذاری سوال ها از 1 تا 5 بود .
روش این پژوهش از نوع پژوهش توصیفی است . روش توصیفی یکی از روش های پیمایشی مـی باشـد . زیرا در این پژوهش به توصیف آنچه در جامعه وجود دارد پرداخته می شود . این پژوهش از نوع پیمایشی بوده و جام عه دانش آموزان را از نظر متغیرهای مربوطه مورد بررسی قرار داده است . روش تجزیـه و تحلیل آماری در این پژوهش در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام شد . )1 توصیفی : در سطح توصیفی استفاده از فراوانی , درصد فراوانی و رسم جدول ها و نمودارهای مربوط انجام شـد . )2 اسـت نباطی : در سطح استنباطی با توجه به سطوح داده های به دست آمد , از روش تحلیل آماری ضریب همبستگی اسـتفاده شد .
نتایج تحلیل آماری نشان داد که؛ رابطه بین نمره های نگرش دانش آموزان با جـنس برابـر بـا 0/129-محاسبه شد که معنی دار بوده است (0/033=)، همچنین رابطه بین نمره نگرش دانش آموزان با تعـداد افراد خانواده برابر با 0/201بود که با 100 درصد اطمینان معنی دار بود , و رابطه بین نمره های نگرش با داشتن اتومبیل خانوادگی برابر با0/155 بود، که رابطه ای معنیدار بود (0=) رابطه بین نمره های نگرش با سا یر متغییرهای مورد بررسی معنی دار نبود . همچنین نتـایج نـشان داد میـزان تأثیرگـذاری آموزش های مختلف از نظر دانش آموزان به ترتیب بیشترین فراوانی امتیازهای کسب شده عبارت است از؛ انیمیشن تلویزیونی (20/94 درصد ), مطالب درسی (15/03 درصد ), برنامه های کـودک ( 15 درصـد ), د فتر چه های تبلیغاتی (12/82درصد ), تیزرهای تبلیغاتی (11/3 درصد ), آگهی هـای روزنامـه (11/13 درصد ), بیل برد(7/63 درصد ) و پیام نامه(6/11 درصد )

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر