سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله بررسی امکان بکارگیری تشکلات زیست محیطی در حفاظت و مدیریت م

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی امکان بکارگیری تشکلات زیست محیطی در حفاظت و مدیریت محیط زیست طبیعی ( مطالعه موردی : شهرستان اهواز ) در pdf دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی امکان بکارگیری تشکلات زیست محیطی در حفاظت و مدیریت محیط زیست طبیعی ( مطالعه موردی : شهرستان اهواز ) در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی امکان بکارگیری تشکلات زیست محیطی در حفاظت و مدیریت محیط زیست طبیعی ( مطالعه موردی : شهرستان اهواز ) در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی امکان بکارگیری تشکلات زیست محیطی در حفاظت و مدیریت محیط زیست طبیعی ( مطالعه موردی : شهرستان اهواز ) در pdf :

سال انتشار: 1387

محل انتشار: دومین همایش تخصصی مهندسی محیط زیست

تعداد صفحات: 11

چکیده:

سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی حفاظت از محیط زیست به تنهائی نمی تواند بار گران رسالت خود را به دوش بکشد و همکاری سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی و حتی عامه مردم را می طلبد . اینجاست که نقش موثر تشکل های زیست محیطی به عنوان پل ارتباطی بین مردم و سازمان حفاظت محیط زیست است . مهم ترین رسالت این نهادها، فرهنگ سازی زیست محیطی در بین مردم است . این تحقیق به منظور بررسی امکان بکارگیری تشکلات زیست محیطی در حفاظ ت و مدیریت محیط زیست طبیعی ( مطالعه موردی : شهرستان اهواز ) با روش پرسشنامه ای اجرا شد که برخی از نتایج آن به شرح ذیل می باشد :
65 درصد پاسخ دهندگان زن و 35 درصد مرد بوده اند . 68 درصد اعضای آن بین 15-25 سال سن دارند . 80 درصد تحصیلات لیسانس دارند . 73 درصد مجرد بودند و 74 درصد به علت علاقه فردی و 17 درصد به علت سرگرمی عضو این تشکل ها شده اند . 42 درصد عضو فعال و 58 درصد عضو غیر فعال بودند . 58 درصد کمتر از یک سال و 26 درصد بین یک تا سه سال و 16 درصد بیشتر از سه سال سابقه فعالیت در این تشکل ها را داشته اند . 8 درصد در حد کم، 72 درصد در حد متوسط و 20 درصد در حد زیاد از محیط زیست آگاهی دارند . 10 درصد آنها به میزان کم و 40 درصد آنها به میزان متوسط و 50 درصد به میزان زیاد این کار را با حفاظت و مدیریت محیط زیست مرتبط می دانند . 56 درصد به طور متوسط و 31 درصد به مقدار کم و 13 درصد در حد زیاد در دادن آموزش های زیست محیطی موثر بوده اند . 18 درصد پاسخگویان ، سطح محلی، 19 درصد سطح منطقه ای، 35 درصد سطح ملی و 28 درصد سطح بین المللی را برای فعالیت این تشکل ها مناسب می دانند . 47 درصد کمبود آگاهی و اطلاع از وجود چنین تشکلات زیست مح یطی را مهم ترین مشکل تشکل های مردمی حفاظت از محیط زیست می دانند . در مجموع نتایج این تحقیق نشان می دهد که تشکل های زیست محیطی در امر حفاظت و مدیریت از محیط زیست طبیعی شهرستان اهواز موثر می باشند .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر