سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله ارزیابی تنوع ژنتیکی جدایه هایRathayibacter iranicus عامل خ

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ارزیابی تنوع ژنتیکی جدایه هایRathayibacter iranicus عامل خوشه صمغی گندم در استانهای اصفهان و فارس با REPدرPCR در pdf دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی تنوع ژنتیکی جدایه هایRathayibacter iranicus عامل خوشه صمغی گندم در استانهای اصفهان و فارس با REPدرPCR در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی تنوع ژنتیکی جدایه هایRathayibacter iranicus عامل خوشه صمغی گندم در استانهای اصفهان و فارس با REPدرPCR در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی تنوع ژنتیکی جدایه هایRathayibacter iranicus عامل خوشه صمغی گندم در استانهای اصفهان و فارس با REPدرPCR در pdf :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: هفتمین همایش بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران

تعداد صفحات: 5

چکیده:

خوشه صمغی 1 گندم از جمله بیماریهایی است که میتواند در پارهای از نقاط کشور خسارت قابل توجهی را به محصولوارد نماید. این بیماری توسط دو گونهR. iranicus و Rathayibacter tritici ایجاد میگردد. گونه R. Iranicus تا کنون فقط از ایران بهعنوان عامل بیماریزا گزارش شده است. به منظور ارزیابی تنوع ژنتیکی جدایههای مختلف باکتری R. iranicus عامل خوشه صمغی در استانهای اصفهان و فارس DNA ژنومی استخراج و در واکنش زنجیرهای پلیمراز با آغازگرهای REP و 2 REP1R / استفاده شد. محصول تکثیر شده در ژل آگارز 1/5 درصد الکتروفورز و با NTSYS و نرمافزار UPGMA اتیدیوم برماید رنگآمیزی شد. از ضریب ژاکارد 2برای تعیین تشابه جدایهها و از روش REP و 2 REP1R 2 جهت آنالیز خوشهای استفاده شد. آنالیز خوشهای نتایج بهدست آمده با آغازگرهای / نسخه 02 نشان داد که در سطح تشابه 85 درصد، جدایهها به 4 گروه تقسیم شدند، که نشانگر وجود تنوع ژنتیکی در بین جدایه عامل خوشه صمغی گندم میباشد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر