سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله ساخت و تعیین اعتبار محتوایی آزمون توانا برای تعیین سطح مها

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ساخت و تعیین اعتبار محتوایی آزمون توانا برای تعیین سطح مهارت های شنوایی کودکان کم شنوای 4در3 ساله فارسی زبان در pdf دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ساخت و تعیین اعتبار محتوایی آزمون توانا برای تعیین سطح مهارت های شنوایی کودکان کم شنوای 4در3 ساله فارسی زبان در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ساخت و تعیین اعتبار محتوایی آزمون توانا برای تعیین سطح مهارت های شنوایی کودکان کم شنوای 4در3 ساله فارسی زبان در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ساخت و تعیین اعتبار محتوایی آزمون توانا برای تعیین سطح مهارت های شنوایی کودکان کم شنوای 4در3 ساله فارسی زبان در pdf :

مقاله ساخت و تعیین اعتبار محتوایی آزمون توانا برای تعیین سطح مهارت های شنوایی کودکان کم شنوای 4در3 ساله فارسی زبان در pdf که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در 1389 در (شنوایی شناسی) auditory and vesitibular research از صفحه 11 تا 22 منتشر شده است.
نام: ساخت و تعیین اعتبار محتوایی آزمون توانا برای تعیین سطح مهارت های شنوایی کودکان کم شنوای 4-3 ساله فارسی زبان
این مقاله دارای 12 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مهارت شنوایی
مقاله تربیت شنوایی
مقاله کودکان کم شنوا
مقاله اعتبار محتوایی
مقاله آزمون ملاکی
مقاله آزمون توانا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: تعیین مهارت های شنوایی کودکان کم شنوا توسط آزمونی معتبر قبل از شروع تربیت شنوایی حائز اهمیت است. هر چند آزمون های متنوع غیر فارسی و نیز آزمون های محدود فارسی برای سنین 5 سال به بالا موجود است، اما آزمون معتبری برای تعیین مهارت های شنوایی کودکان کم شنوای کمتر از 5 سال در تربیت شنوایی موجود نیست. بر این اساس، هدف از این پژوهش ساخت آزمونی به عنوان ابزار اندازه گیری این مهارت های کودکان کم شنوای 4-3 ساله بود.
روش بررسی: این مطالعه از نوع ساخت آزمون است که در آن آزمونی برای تعیین مهارت های شنوایی کودکان کم شنوای 4-3 ساله ساخته شد و آزمون توانا نام گرفت. چارچوب کلی آن را چهار زیر آزمون آگاهی از وجود صدا، تمایزگذاری، شناسایی اصوات و درک جمله تشکیل می دهد که برای ساخت آن از مجموعه واژگان کودکان 4-3 ساله شنوا و کم شنوا استفاده شد. اعتبار محتوایی آن توسط هفت صاحب نظر از طریق پرسش نامه به دست آمد. زیر آزمون های اول تا چهارم آزمون توانا به ترتیب حاوی 10، 10، 8 و 6 یعنی جمعا 34 ماده آزمون می باشد.
یافته ها: اعتبار محتوایی زیر آزمون های آزمون توانا به ترتیب 100 درصد، 83 درصد، 96 درصد و 95 درصد و کل آزمون 94 درصد به دست آمد. میانگین زمان اجرای آزمون 82 دقیقه بود.
نتیجه گیری: اعتبار محتوایی آزمون توانا با 94 درصد، در مقایسه با آزمون مدرس (97%) و آزمون مظاهریزدی (88%)، از نظر آماری قابل اعتماد است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر