سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله مطالعه سینوپتیکی سرمای دیررس بهاره استان قم در سال زراعی 8

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله مطالعه سینوپتیکی سرمای دیررس بهاره استان قم در سال زراعی 83در82 و 84در83 در pdf دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مطالعه سینوپتیکی سرمای دیررس بهاره استان قم در سال زراعی 83در82 و 84در83 در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه سینوپتیکی سرمای دیررس بهاره استان قم در سال زراعی 83در82 و 84در83 در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مطالعه سینوپتیکی سرمای دیررس بهاره استان قم در سال زراعی 83در82 و 84در83 در pdf :

سال انتشار: 1384

محل انتشار: همایش علمی کاربردی راههای مقابله با سرمازدگی

تعداد صفحات: 9

چکیده:

در عمل متغیرهای زیادی بر الگوی رشد موثرند. تعدادی از این متغیرها کم و بیش ثابتند و از سالی به سال دیگر تغییرات چشمگیری ندارند مانند بافت خاک، استفاده از نهاده های کشاورزی و تعدادی دیگرمانند واریته های جدید، نحوه آبیاری، نحوه پرورش گیاه، ویژگی های آب و هوایی همواره در حال تغییرند. بهطور کلی نوسانات تولید و یا عملکرد متاثر از دو عامل مهم، یکی مقدار و اثر بخشی هزینه ها و دیگری شرایط آب و هوایی می باشد. عامل اول طی یکسال تغییرات چشمگیری نداشته ولی عامل دوم بسیار ناپایدار است.
لذا آگاهی از وضعیت جوی و اقلیمی وتغییرات دوره ای سالانه و یا چند ساله کلیه پدیده های هواشناسی و انحراف از نرمال از جملهنیازهای عمده در بخش کشاورزی می باشد. نظر به اینکه تولید مواد غذایی از نظر کمی و کیفی از مسائل مهم دنیای کنونی بشمار می رود و از طرفی تولید محصولات و شناخت قابلیتهای پتانسیل و بالقوه کشاورزی هر منطقه بستگیکامل بشرایط آب و هوایی و اقلیمی دارد، لذا مطالعه و تحقیق پیرامون عوامل هواشناسی موثر بر کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
بطور کلی تنشهای ناشی از دما ویخبندان طی سالهای گذشته زیانهای بسیار گسترده ای در سطح استان بجا گذاشته است . گرمای زودرسیا به تاخیر افتادن دوره سرما پس از گذشت یک دوره گرمای نابهنگام باعث گردید در سال زراعی 83-82 مبلغ بیش از 74 میلیارد ریال و در سال 83-84 مبلغی در حدود 126 میلیارد ریال به محصولات زراعی (گندم و جو) و باغی (درختان بادام، گردو، فندق) آسیب وارد گردد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
» نظر